4 emailové kampaně, které vám znásobí zisk

Poprodejní komunikace se zákazníky se stala součástí běžného email marketingu. Zákazníkům posíláme emaily potvrzující objednávku nebo upozornění na zboží v nákupním košíku. Emailovou komunikací ale můžete docílit daleko více. Máme pro vás pár praktických rad, jak zesílit vaši prodejní strategii. Zaměřte se na klienta a maximalizujte zisk prostřednictvím emailových kampaní.

Jak dokazují následující čísla, email marketing je stále silným nástrojem prodeje:

 

Životnost zákazníka

 

Z pohledu „životnosti“ můžeme zákazníka zařadit do třech skupin:

1. První skupinu tvoří noví zákazníci, kteří přicházejí na náš e-shop poprvé a kteří zatím nic nenakoupili. Tyto zákazníky potřebujeme podpořit k nákupu.
2. Další okruh tvoří stávající zákazníci, kteří pravidelně nakupují a chceme si je udržet.
3. Třetí část zákazníků jsou zákazníci předchozí, tedy ti, kteří si dlouhou dobu nic neobjednali a které bychom rádi vtáhli zpět „do hry“.

Jelikož na každou skupinu chceme zapůsobit jiným způsobem, měli bychom tomu přizpůsobit i své emailové kampaně. Dobrý marketing je totiž založený na správné akci ve správný čas.

 

 

3 faktory růstu

 

To, jak motivujete každou z těchto skupin, má přímý vliv na 3 faktory růstu vašeho e-shopu:

• počet zákazníků
• počet objednávek
• frekvence objednávek

Pokud zvyšujete tyto tři faktory, váš e-shop roste. Představte si, že pokud například každý rok zvýšíte každý z těchto ukazatelů o 30 %, zisk z vašeho prodeje se zdvojnásobí. Proto je tak důležité poslat ten správný email ve správnou chvíli těm správným příjemcům.

Jaký typ emailové kampaně tedy použít, abychom se trefili do černého?

 

Vyzkoušejte čtyři emailové kampaně

 

1. Na nic nečekejte a nabídněte zákazníkovi související produkty 

Zákazníka chytit a už nepustit. Lámete si hlavu nad tím, jak z nových zákazníků udělat zákazníky stálé? Nabídněte jim po první objednávce související zboží, ale buďte adresnější. Oslovte klienta napřímo prostřednictvím emailu, který jste získali při první objednávce. Pravděpodobnost, že si zákazník objedná další zboží se tak mnohonásobně zvýší a vy vynaložíte jen minimální náklady.  Jak prakticky postupovat?

1. Zkuste se nejdříve zamyslet nad produktem z pohledu zákazníka
2. Vyberte dva nebo tři vaše nejlépe prodávané produkty.
3. Udělejte seznam dalšího zboží, které s nimi souvisí.
4. Zašlete klientovi první email se slevou např. 5 % na související produkty týden od první objednávky.
5. Každý týden slevu stupňujte. Navrhněte nejprve 5 %, pak 10 %, nakonec 15 %, atd.

 

2. Časově omezená nabídka s mimořádnou slevou 

 

Tato strategie je založena na tom, že v momentě, kdy zákazník kupuje produkt, automaticky mu nabídnete ke koupi další zboží. Možná vám tato taktika není cizí a používáte ji např. ve chvíli, kdy zákazník vkládá zboží do košíku nebo při zasílání potvrzení o objednávce.
Tento typ emailové kampaně je jen opakováním stejného konceptu a funguje zhruba takto: když zákazník učiní objednávku, zašlete mu automatický email, aby si zakoupil další zboží s podstatnou slevou, ale v omezeném čase.

 

Jak zatraktivnit nabídku?

• do emailu vložte hodiny, které odpočítávají čas, kdy sleva končí
• vytvořte slevový kupón s kódem slevy
• vložte tlačítko na odkaz na stránky se zlevněným zbožím

 

 

Na co si dát pozor

• Nabízejte jen ty produkty, které máte vždy na skladě
• Velkou slevu nabízejte jen u produktů s vysokou marží
• Se slevami to nepřehánějte. Zákazník si na ně zvykne a bude slevu vyžadovat pokaždé

 

Otestujte si svou emailovou kampaň

Ať už posíláte obchodní sdělení či newslettery, pokud chcete nejprve svou emailovou kampaň otestovat, měli byste při tom dodržet několik zásad:

• každé testování by mělo mít jasný cíl: měli byste vědět co a proč testujete
• netestujte více než dvě varianty v jednom emailu
• email pošlete minimálně 1500 příjemcům (počet se ovšem může lišit v závislosti na druhu podnikání)
• za relevantní výsledek považujte počet kliků v emailu ne open rate
• testujte opakovaně, nikde není záruka, že když email fungoval jednou, že bude fungovat napořád

 

3. Přitáhněte zákazníky zpět 

Máte aktivního zákazníka, který u vás pravidelně objednává, ale nyní se na delší dobu odmlčel? Zkuste ho vtáhnout zpátky „do hry“ a pošlete mu email, kde mu nabídnete slevu 5 % na koupi zboží. Pokud se klient „nechytne“, slevu stupňujte. Ptáte se, jak často takový email zasílat? Frekvence zasílání emailu závisí na vaší analýze chování zákazníků. Sledujte, v jakých časových úsecích si klient objednává a dle toho přizpůsobte své emailové kampaně.

 

4. Jak proměnit návštěvníka na zákazníka 

Tato kampaň cílí na zákazníky, kteří jsou zaregistrovaní, ale zatím nic nekoupili. Mějte zde na paměti, že jejím prvotním cílem není mít zisk z nákupu, ale přimět zákazníka k objednávce. Berte tedy počáteční náklady na tuto kampaň jako nutný výdaj.

 

Co přesně byste měli udělat?

Nabídněte nějaký výrobek nebo službu s výraznou akční slevou, přidejte k němu další produkty zdarma a třeba slevu na dopravu.

 

Vybírejte dobře

Ujistěte se, že jste zvolili správný produkt či službu. To, co nabídnete, musí být pro klienty neodolatelné.

 

Zpečeťte vztah se zákazníkem

Jakmile se klient na nabídku „chytne“, neváhejte a zašlete mu ihned další nabídku vašeho nejlépe prodávaného zboží.