7 důvodů proč se vyplatí mít responzivní design

Responzivní design, responzivita, responzivní e-shop… Slyšíte to ze všech stran. O co přesně jde a proč je responzivní vzhled pro e-shopy vlastně tak důležitý?

 

Každým rokem roste počet zákazníků, kteří e-shopy navštěvují prostřednictvím svých mobilních zařízení. Jen za poslední rok se příjmy e-shopů z tohoto typu zařízení zvýšili o více než 100 % a to nezávisle na prodávané kategorii zboží.

Co je to responzivní design?

Zjednodušeně řečeno se jedná o způsob zobrazení stránek, které jsou optimalizovány pro všechny druhy zařízení, jako jsou mobily, tablety, notebooky, atd. Díky „responzivu“ si zákazníci mohou na vašem e-shopu pohodlně prohlížet a také nakupovat produkty a to doslova odkudkoliv.

Oblečte svůj e-shop do responzivu. Vyplatí se vám to

Důvodů proč se rozhodnout pro implementaci je celá řada. Na e-shopu přizpůsobenému mobilním zařízením se zákazníkům prostě nakupuje lépe. Přesvědčte se sami.

1. Jednoduchost na prvním místě

E-shop, který je responzivní je daleko atraktivnější pro skupinu zákazníků, kteří stránky navštěvují z mobilů.
Responzivní e-shop je snadno ovladatelný, přehledný a zákazníkům se na něm daleko lépe orientuje.

2. Vyšší míra konverze jako odměna

Díky přizpůsobení e-shopu u vás nakoupí daleko více lidí a míra konverze tak stoupne zhruba o 5 – 20 % v závislosti na tom, jaké zboží na svém e-shopu prodáváte.  

 

3. Nejrychlejší tempo růstu obratu? Z mobilu

Pokud bychom se zaměřili na to, u jakého zařízení roste nejrychleji obrat, pak jsou to s přehledem na prvním místě mobilní telefony. Meziročně zde byl zaznamenán nárůst obratu o 133 %. A to je opravdu hodně, nemyslíte?

4. Rostoucí počet uživatelů

Responzivní zařízení využívají lidé v dnešní době téměř na každém kroku. Tuto skupinu byste rozhodně neměli opomíjet, smartphony využívá celkem 58 % českých zákazníků, u tabletů je to pak celkem 26 %. Počet těchto zákazníků navíc neustále roste.

 Zvyšuje se také návštěvnost e-shopu z mobilních zařízení, která meziročně vzrostla o 70 %.

 

5. S responzivem vás bude Google milovat

S responzivním designem budou vaše URL adresy jednotné a zcela odpadá problém duplicitního obsahu (který vzniká např. s mobilní verzí). Pro roboty je tak daleko jednodušší indexace, což je obrovská výhoda pro vaše SEO.

Navíc, v případě vyhledávání na mobilních zařízeních Google upřednostňuje právě ty weby, které responzivní design mají.

6. Rychlejší načítání stránek – nižší míra opuštění e-shopu

Nenechávejte své zákazníky čekat. Pro 47 % uživatelů je žádoucí, aby se stránky načetly do 2 vteřin. Celých 40 % pak opouští stránky, které se nenačtou do 3 sekund.

Rychlost načítání stránek ovlivňuje celou řadu ukazatelů jako je míra konverze, návštěvnost e-shopu, počet zobrazených stránek a v neposlední řadě také spokojenost zákazníků.

 

7. Konkurenční výhoda

V neposlední řadě znamená responzivní design obrovskou konkurenční výhodu. Pouze necelá polovina podnikatelů má v současné době na svém e-shopu naimplementován responzivní design.

Dejte svým zákazníkům najevo, že myslíte na jejich pohodlí při nakupovaní a pořiďte si responziv na e-shop co nejdříve.

 

Rada na závěr

Investovat do responzivního designu se v dnešní době plné smartphonů a tabletů určitě vyplatí. Přinese vám nejen spokojené zákazníky, kteří se k vám budou rádi vracet, ale také jistou konkurenční výhodu.