Česká obchodní inspekce kontrolovala e-shopy

Bylo provedeno celkem 44 kontrol. Nedostatky byly zjištěny ve 25 případech, tj. v 56,8%. Ze strany provozovatelů internetových obchodů nejsou dodržovány povinnosti spojené s informováním zákazníka zejména o právu na odstoupení od kupní smlouvy, o právech souvisejících s odpovědností za vady. Dále návody k zaslaným výrobkům nebyly v českém jazyce. Při řešení spotřebitelských podnětů bylo zjištěno nedodržení lhůt pro vyřízení reklamace. Stále častými jsou též případy chybějících informací o provozovateli internetového obchodu.

Zpráva ČOI ze dne 5.2.2010

Informaci naleznete na stránkách České obchodní inspekce. Pozitivní je, že dle našich informací nebyl mezi postiženými žádný e-shop našich zákazníků, nicméně prevence je prevence, a proto níže čtěte na co si dát pozor.

Na co si dávat pozor


  • Nekopírovat obchodní podmínky z jiných e-shopů. Když už tak přemýšlet, abyste je nekopírovali i s chybami. V ideálním stavu je nechat prověřit právníkem. Provozovatel si tak zajistí nejen právní čistotu svých obchodních podmínek, ale často také dostatečné zajištění svých práv proti zneužívání spotřebitelských oprávnění ze zákona. Doporučujeme k přečtení článek Obchodní podmínky eshopu a jejich nedostatky.
  • Vždy na e-shopu uvádějte informace o provozovateli, včetně správného názvu, sídla firmy, zodpovědné osoby ap.