Český e-shop dobývá Evropu

Mnozí jistě znají úspěšný český e-shop Parfums.cz. Méně lidí však ví, že Parfums již úspěšně prodává na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Maďarsku a dalších zemích.

Diskutují o něm v zahraničí

V srpnu letošního roku (rok 2009, pozn. red.) vyšel na známém polském blogu poměrně zasvěcený článek, který se věnuje elektronické komerci v České republice. Český překlad článku zněl „Češi jsou mnohem odvážnější v dobývání Evropy“. Právě shopy Parfums.cziPerfumy.pl (polská odnož) zde byly zmiňovány jako úspěšné příklady expanze a dobrých řešení e-shopů. Nás samozřejmě těší, že se na expanzi české firmy alespoň malou měrou podílí e-commerce řešení běžící na systému ShopCentrik.

Rumunská verze e-shopu
Rumunská verze e-shopu z roku 2009

E-shop Parfums - stručný popis řešení

Všechny jazykové mutace běží na samostatných národních doménách, avšak jsou spravovány v jediném ekonomickém systému (účetnictví, sklady, logistika) nazvaném Altus Vario. Provozovatel má také k dispozici mohutnou webovou administraci, ve které tvoří články pro veškeré jazykové mutace, provádí různá nastavení, sleduje statistiky, rozesílá klientům hromadné e-maily v přislušném jazyce apod.

E-shop pod vysokou zátěží

E-shop Parfums.cz získal titul Parfumerie roku 2009, což svědčí o jeho oblibě mezi nakupujícími. Návštěvnosti jazykových verzí Parfums tak rok od roku poměrně zásadním způsobem stoupají. V exponovaných časech (ve špičkách) se v jednom okamžiku na české verzi Parfums.cz pohybuje více než 1000 unikátních návštěvníků současně. Podobně na tom jsou například německá a polská verze.

Jazykové mutace e-shopu

Jelikož se na Ukrajině hovoří jak ukrajinsky, tak rusky, byly vytvořeny pro jediný stát dvě jazykové verze, přičemž každá běží na samostatné doméně. Tento způsob řešení jasně ukazuje, že Parfums jde především o to vyhovět zákazníkovi, i když údržba dvou jazykových verzí pro jedinou zemi znamená vyšší náklady na tvorbu obsahu i marketování jednotlivých verzí.