E-marketing pro provozovatele e-shop systémů ShopCentrik a FastCentrik - ohlédnutí za celodenním školením

V pondělí 11. 10. 2010 se v Praze uskutečnilo zajímavé celodenní školení Internetový marketing, jeho nástroje a novinky. Akci, jejímž účelem bylo oživit a prohloubit znalosti stávajících zákazníků a představit možnosti e-marketingu novým klientům, uspořádaly společnosti NetDirect, výrobce internetových obchodů, a Acomware, specialista na internetové obchodování.

Internetový marketing a jeho nástrahy

E-marketing je oblast, která se rychle rozvíjí. Udržet krok s novými trendy je časově i finančně náročné a informací, které jsou pro úspěch e-shopu důležité, přibývá. Vyhledávače nám připravují nemilá překvapení v podobě propadu pozic, které jsme dlouho a neúnavně budovali a nám nezbývá nic jiného, než se z prvotního šoku otřást, vzchopit se a pustit se do nového boje. Upřímně, na výběr moc nemáme.

 

Jak školení probíhalo

Úvodu školení, které jsme pro zákazníky připravili, se ujal ředitel společnosti NetDirect Jan Svoboda, v krátkosti nám představil připravované novinky a podělil se o své postřehy z nedávné konference E-NNOVATION.

Jan Svoboda, ředitel společnosti NetDirect, uvádí školení internetového marketingu v Praze
Jan Svoboda, ředitel společnosti NetDirect, uvádí školení internetového marketingu v Praze

Tomáš Nohál, hlavní školitel a SEO specialista z partnerské společnosti ACOMWARE s.r.o. , se ujal slova po panu Svobodovi a krok za krokem nás provedl postupy budování úspěšného eShopu, přičemž se zaměřil na správné využívání v dnešní době asi nejdiskutovanější metody SEO - optimalizace pro vyhledávače. O optimalizaci snad již víme vše, píše se o ní, hovoří se o ní, Google vám na keyword "SEO" vyhodí 132 mil. výsledků, takže o informace určitě není nouze. Nicméně vzhledem k tomu, že se tato technika neustále posouvá dále a mění se její pravidla a význam, je důležité nezaspat a pravidelně osvěžovat a prohlubovat již nabyté znalosti.

Věřte specialistům

Pro dosažení maximálního pokrytí problematiky copywritingu a webové analytiky, technik, které s optimalizací úzce souvisí, si Tomáš pozval dva kolegy - specialisty ve svém oboru. Petr Weida nás dopodrobna provedl krásami webové analytiky, převážně s pomocí nástroje Google Analytics. Věřím, že si každý účastník uvědomil, jak klíčové je sledování chování nakupujících, a jak důležité jsou získané informace a jejich správné využití. Copywriting - psaní účinných, funkčních, zároveň však přesvědčivých a čtivých článků, správný výběr klíčových slov, atd. nám představil Jakub Hladký.

Tomáš Nohál nás společně s Petrem Weidou provedli webovou analýzou, přičemž se zaměřily na Google Analytics.
Tomáš Nohál nás společně s Petrem Weidou provedli webovou analýzou, přičemž se zaměřili na Google Analytics.

Pravidelná specializovaná školení a jeho výhody

Zákazníci, kteří provozují internetové obchody ShopCentrikFastCentrik, dobře vědí, jak je správně řízený internetový marketing pro rozvoj jejich Eshopu důležitý. Vzhledem k objemu znalostí, kterými by dnešní majitel online obchodu měl disponovat, a k množství úzce specializovaných oborů jako je SEO, copywriting, linkbuilding nebo webová analýza, je velice těžké být "profíkem" ve všech těchto disciplínách. Ti, kteří se uchýlí k samostudiu, si určitě zaslouží obdiv, brzy však zjistí, že některé postupy a triky je obtížné nastudovat. Návštěva pravidelných školení vám ušetří čas, díky úzké specializaci školitelů se dozvíte ty nejdůležitější informace, novinky a tipy, které poté můžete úspěšně aplikovat v praxi. Další nespornou výhodou školení je možnost se školiteli diskutovat, klást otázky, popřípadě se i podělit o své zkušenosti s ostatními účastníky.

Příjemné a zároveň užitečné školení

Doufáme, že školení Internetový marketing, jeho nástroje a novinky bylo pro naše klienty maximálně přínosné, a i přes svou délku se díky chutnému občerstvení a neustálému přísunu kávy dalo lehce zvládnout. Věříme také, že k příjemné atmosféře přispělo i prostředí sídla společnosti Microsoft, které tímto děkujeme za vstřícnost a podporu.

Sehraný tým společnosti NetDirect - David Richtr, Jan Svoboda, Zuzana Coufalová, Lenka Stašová, Dan Lefenda (zleva), Vašek Vojtovič a Katka Spáčilová (dole)
Sehraný tým společnosti NetDirect - David Richtr, Jan Svoboda, Zuzana Coufalová, Lenka Stašová, Jan Štěpaník, Dan Lefenda (zleva), Vašek Vojtovič a Katka Spáčilová (dole)

Trápí vás aktuální prudké výkyvy pozic ve výsledcích vyhledávání na Seznam.cz? Pro ty největší "zoufalce" přidávám trochu extrémnější návod našeho kolegy SEO experta na to, jak si s proměnlivostí vyhledávačů poradit. Co tedy můžete udělat?

  • Sedět, čekat, modlit se.
  • Jít se ožrat, být měsíc v lihu a pak to nějak řešit.
  • Jít cestou Seznamu, zaplatit si plochy, placené PPC, atd.
  • Neřešit to nyní, ale klidně řešit obsah webu a odkazy, plus další věci, ono to za chvíli zase začne fungovat.
  • Udělat si svůj vlastní vyhledávač.
  • A spousty dalších věcí... Bohužel nejde nijak udělat to, aby váš web hodili ihned nahoru.

Tu nejextrémnější radu ze zřejmých důvodů vynecháváme, protože, jak je již známo, násilím stejně ničeho nedosáhnete. Doporučujeme trpělivost a pozitivní náladu, která kolegyním z NetDirektu během školení určitě nechyběla!

Zuzka Coufalová a Lenka Stašová z NetDirectu zajišťovaly hladký průběh školení
Zuzka Coufalová a Lenka Stašová z NetDirectu zajišťovaly hladký průběh školení