E-shop bez starostí? Zkuste dropshipping!

Nemáte skladovací prostory, bojíte se logistických úkonů, nebo naopak chcete expandovat a troufáte si dodávat své zboží ostatním e-shopům? Tak přesně o tom je dropshipping!

Co znamená tajemné slovo  dropshipping?

Dropshipping je obchodní model, který přišel z USA. Zjednodušuje logistické úkony malým e-shopům, které nemají například dostatečné skladovací prostory a těm větším dává prostor na rozšíření obzorů.

Uvádí se, že dropshippingu může být více druhů, ovšem v podstatě jde o to, že prodejce ve svém eShopu nabízí zboží dodavatele. Zákazník, který produkt zakoupí, zaplatí dodavateli. Dodavatel následně objednané zboží expeduje k zákazníkovi provozovatel eShopu dostane provizi z prodeje. Provozovatel e-shopu tedy neřeší reklamace, skladovací prostory apod.

V některých případech dokonce dodavatel expeduje zboží jménem provozovatele eShopu, ovšem tato varianta je o mnoho náročnější a většinou na ni dodavatel chce přistoupit jen v případě, že e-shop je dobře zavedený a renomovaný.

V čem může dropshipping pomoci?

E-shopy, které excelentně zvládají logistiku, patří zaslouženě k lídrům na trhu. Větší internetové obchody jsou ve výhodě, jelikož některé logistické úkony mohou zautomatizovat, což by u malých eShopů šlo jen ztěžka.

Například maminka na mateřské určitě nebudete skladovat akční ledničky doma v obýváku a následně je rozesílat zákazníkům. Jelikož mezi provozovateli malých e-shopů jsou často také studenti či matky na mateřské, kteří nemají možnost disponovat logistickou centrálou, je pro ně drop shipping možností, jak v on-line podnikání uspět.

Vyzkoušet drop shipping můžete i se svým eShopem

E-shopy FastCentrikShopCentrik mají s drop shippingem již spoustu dobrých zkušeností. Výhodou dropshippingu je, že od dodavatele získáváte i data o zboží. Je však vhodnější tvořit si vlastní originální popisky, abyste se vyvarovali duplicitám.

Tím, že si ulehčíte práci s vyřizováním objednávek však neznamená, že už není třeba na e-shopu intenzivně pracovat. Naopak! Vábit zákazníky a dobře e-shop optimalizovat je úkol, který přece jen zabere čas. Ovšem tento vložený čas se vám do budoucna vyplatí!