E-shop Netradiční-Dárky.cz je netradiční každým coulem!

Znáte pocit, kdy máte na poslední chvíli vymyslet a obstarat dárek, ale nevíte jak na to? Řešení je nablízku! Chcete-li někoho obdarovat netradičním a navíc zábavným dárkem, určitě nezapomeňte navštívit internetový obchod Netradiční-Dárky.cz. Oceníte širokou nabídku dárkového sortimentu pro každou příležitost, vtip, nápad, ale také rychlé dodání i profesionální přístup zaměstnanců internetového obchodu k zákazníkovi. E-shop Netradiční-Dárky.cz se snaží nabídnout svým klientům neustále něco zajímavého a originálního, inspirace přitom nejčastěji přichází ze zahraničí. O zajímavém elektronickém obchodu Netradiční-Dárky.cz jsme si povídali s jeho provozovatelem panem Stanislavem Zrůstem.

Jak Vás napadlo obchodovat právě s dárkovým zbožím?

Podnikatelský záměr Netradiční-Dárky.cz vznikl v roce 2007, kdy mě poprvé napadlo prodávat dárkové předměty pro všechny příležitosti. Původně skromný nápad jsem uvedl do reality po velmi zdlouhavém a podrobném monitoringu trhu. Našel jsem velké množství konkurence v oblasti prodeje reklamních dárkových předmětů pro firmy, již méně konkurence v oblasti dárkových předmětů pro koncové zákazníky, ještě méně však v prodeji netradičních dárkových předmětů. Protože na trhu chyběly nápady, originalita, invence a přímé konkurence bylo skutečně velmi málo, zahájil jsem přípravy na spuštění online obchodu. V současné době by však podobný projekt nemusel být tak úspěšný, protože v tomto oboru se konkurence zvětšila.

Internetový obchod Netradiční-Dárky.cz umí překvapit i potěšit . Můžete si vypěstovat například čtyřlístek.
Internetový obchod Netradiční-Dárky.cz umí překvapit i potěšit. Můžete si vypěstovat například čtyřlístek.

Jak vypadaly Vaše podnikatelské začátky? Potýkal jste se s nějakými konkrétními „nástrahami“?

Začátky nebyly snadné. Zahájil jsem přípravy na spuštění projektu a zadal jsem výrobu internetového obchodu, sestavil jsem nápady na produkty, oslovil jsem první dodavatele zboží a služeb a investoval téměř všechny své úspory do začátku podnikání. Před spuštěním projektu vznikla celá řada problémů zejména s původním dodavatelem levného internetového obchodu a systému na zpracování objednávek. Nakonec jsem se musel obrátit na advokátní kancelář a dodatečně sepsat smlouvu o dílo, protože tehdejší dodavatel neodváděl kvalitní práci.

Při provozování nového e-shopu jsem využil svých zkušeností s obchodováním na internetu získaných především v předchozím zaměstnání. Dobře zvolená grafika či efektivní reklama nakonec přinesly úspěch a můj obchod se v poměrně krátkém čase dostal do povědomí návštěvníků internetu. Neustále jsem pracoval na zlepšení komunikace se zákazníkem, jeho informovanosti, pozitivním přístupu. Zaměstnal jsem programátora, který soustavně upravoval e-shop tak, aby byl funkční a pro zákazníky maximálně pohodlný. Vlastními silami jsem zlepšoval SEO a vybíral vhodné reklamní plochy zejména na internetu.

Co všechno mohou zákazníci v e-obchodě Netradiční-Dárky.cz nalézt?

Především zde mohou zákazníci najít originální dárky pro každou příležitost. Naším cílem je skutečně dárky vymýšlet a přicházet s neustále novými tipy na dárky určené všem věkovým skupinám. Řekl bych, že tím se také odlišujeme od konkurence. Jde však o náročnou a pracnou variantu prodeje kvůli velkému množství dodavatelů. Sortiment samozřejmě také přizpůsobujeme trhu a přáním zákazníků, takže nabídka se od začátku nepatrně změnila. Obecně lze ale říci, že nabízíme originální dárky ze všech koutů světa pro muže i ženy.

Ukázka sortimentu z kategorie Čokoládové pokušení e-shopu Netradiční-Dárky.cz
Ukázka sortimentu z kategorie Čokoládové pokušení e-shopu Netradiční-Dárky.cz

Jak náročný byl pro Vás výběr vhodného dodavatele pro tak specifický sortiment?

Vhodné dodavatele jsme hledali postupně. Pravdou však je, že někteří přistupují k novým zákazníkům velmi chladně a kladou si nesmyslné podmínky. Řada z těchto převážně českých dodavatelů nás nyní oslovuje s nabídkami, ale my jsme si už našli levnější alternativy v zahraničí, kde se nám obchoduje lépe. Poctivě jsem si vypsal několik desítek, později stovek tipů na dárky, které jsem posbíral z vlastní zkušenosti nebo od známých a ke každému zvlášť jsme hledali dodavatele v ČR. Později jsme vybírali celé skupiny produktů a tak jsme se dostali i za hranice.

Pochopitelně jsme se zejména ze zpočátku potýkali s finančními problémy. Všechny vydělané prostředky jsme ale investovali zpět do projektu, a proto jsme si mohli dovolit nakupovat zboží ze zemí EU a v posledním roce také z USA a z Číny. Také jsme zpočátku neměli téměř žádné zboží skladem a objednávali jsme jej na základě objednávky od zákazníka. Dnes máme vlastní rozsáhlý sklad se skladovými zásobami, jelikož nedodáváme pouze koncovým B2C zákazníkům, ale také velkoobchodům a obchodním partnerům, tedy segmentu B2B.

V e-shopu Netradiční-Dárky.cz můžete na zakázku pro oslavence objednat karikaturu nebo smaltovou ceduli
V e-shopu Netradiční-Dárky.cz můžete na zakázku pro oslavence objednat karikaturu nebo smaltovou ceduli

Co Vás vedlo k pořízení náročnějšího řešení eshopu? Jaké jsou zásadní rozdíly nebo posuny v možnostech nového systému ShopCentrik, srovnáte-li jej s původním řešením?

Vždy jsem chtěl svým klientům poskytovat ty nejlepší služby a jako zkušený obchodník jsem měl v řešení jasno - od začátku jsem chtěl používat kvalitní e-shop systém. Starý systém byl funkční jen částečně a měl celou řadu omezení, proto jsem si objednal komplexní řešení v podobě nového internetového obchodu ShopCentrik od společnosti NetDirect přesně podle svých požadavků. Tomu ovšem také odpovídala náročnost implementace a vyšší cena. I když počátky a implementace shopu nebyly snadné, nový internetový obchod nakonec přispěl k lepší prezentaci produktů a vyšší návštěvnosti, lépe se optimalizoval, přinesl vyšší konverzi a obraty.

Po roce podnikání na internetu jsem musel začít uvažovat o ekonomického systému kvůli přesné evidenci skladových zásob, sledování celkové ekonomiky a označení zboží čárovými kódy. Po delší úvaze a monitoringu trhu jsem objednal ekonomický software Altus Vario od společnosti InFuture. Implementace probíhala společně se systémem ShopCentrik a byla vcelku nákladná. Účetní systém nebyl tak přehledný, jak jsme očekávali, nicméně nám umožnil výrazně zefektivnit všechny pracovní procesy, takže jsme schopni vyřizovat objednávky s daleko menším počtem zaměstnanců a s minimální chybovostí. ERP systém Altus Vario se nám po delší době podařilo vyladit podle našich požadavků a nyní nás trápí jen jeho vysoké režijní náklady. Důležité ovšem je, že můžeme udržet maximální efektivitu při odesílání zásilek a tím si zachovat vysokou kvalitu služeb pro zákazníka.

Jak přistupujete k e-marketingu a které jeho nástroje využíváte?

Marketingu jsem se dlouhou dobu věnoval sám. Oslovil jsem řadu firem, které tvrdily že jsou odborníci v oboru a nakonec jejich výsledky byly horší než ty moje. Využíval jsem převážně vlastních zkušeností s online prodejem a částečných znalostí SEO. Sledoval jsem taktéž pečlivě internetové statistiky Google Analytics . Vyhledával jsem nové reklamní plochy na internetu, platil PPCbannerovou reklamu, registroval odkazy do katalogů firem a spolupracoval se známými zážitkovými agenturami. Psal jsem si vlastní PR články a využíval placenou reklamu ve velkých vyhledávačích. S ohledem na zvyšující se obrat společnosti nebylo však možné takto pokračovat, proto jsem nakonec přenechal internetový marketing profesionálům ze společnosti ACOMWARE a zatím jsem s jejich výsledky práce spokojen. Mně tak zbývá více času zejména na obchod.

Váš e-shop se zapojil také do projektu „Ověřeno zákazníky“ na porovnávači zboží Heureka.cz. Zúročila se Vám účast na tomto projektu?

Dlouho jsme přemýšleli, zda se do tohoto projektu máme zapojit, protože to vyžaduje velkou odvahu. Nakonec jsme hodnocení zákazníkům na portále Heureka.cz umožnili a určitě toho nelitujeme. V hodnocení zákazníků jsme dopadli velmi dobře a dokonce jsme skončili mezi e-shopy na třetím místě v hodnocení kvality za rok 2009 a výsledky za letošní rok se vyvíjí ještě lépe. Názory zákazníků jsou pro nás velmi cenné a případné chyby se snažíme co nejrychleji odstraňovat. Díky připomínkám zákazníků jsme implementovali ve spolupráci se společností NetDirect celou řadu vylepšení, v poslední době například nejnovější a unikátní vyhledávač dárků.

E-shop Netradiční-Dárky.cz se zapojil do projektu Ověřeno zákazníky na Heureka.cz
E-shop Netradiční-Dárky.cz se zapojil do projektu Heuréka - Ověřeno zákazníky

Můžete nám prozradit, jakým způsobem motivujete své klienty k nákupu zboží?

Péče o zákazníky je pro nás velmi důležitá. Jsme rádi, že máme velký okruh stávajících zákazníků. Nejdůležitější je pro nás vysoká úroveň komunikace a hlavně pozitivní přístup. Klienty motivujeme rychle vyřízenými reklamacemi a moderními prostředky komunikace. Ke spokojenosti zákazníků také přispívají příjemné operátorky, vysoká kvalita zboží, rychlé odeslání zásilky, nabízené slevy, přáníčka, balné, doprava či jiné drobnosti zdarma. Pro všechny naše registrované zákazníky dále nabízíme pětiprocentní slevu, nabízíme certifikáty a slevové kupóny a v neposlední řadě přicházíme neustále s novými tipy na dárky.

Podporujete projekty na záchranu ohrožených zvířat a také projekt POMOZTE DĚTĚM. Můžete čtenářům prozradit, jakým způsobem?

Nabízíme produktovou řadu dárků našeho zahraničního dodavatele, jejichž zakoupením přispějí zákazníci na ohrožené druhy zvířat. Dětem pomáháme věnováním finančních prostředků ze zisků. Naše společnost již od svého vzniku přispívá na dobročinné účely formou sponzorských darů a kromě podpory několika malých projektů a sbírek jsme se rozhodli spolupracovat dlouhodobě se sbírkovým projektem POMOZTE DĚTEM. Přispíváme z každé uskutečněné objednávky částkou 4Kč na sbírkové konto.

E-shop Netradiční-dárky.cz příspívá finanční prostředky sbírkovému fondu Pomozte dětem
E-shop Netradiční-dárky.cz příspívá finančními prostředky sbírkovému fondu POMOZTE DĚTEM

Kde nacházíte inspiraci pro výběr nových netradičních dárků pro Váš e-shop?

Inspiraci nacházíme společně se zaměstnanci ve svém okolí, monitoringem zejména zahraničních trhů, přichází také od našich dodavatelů a v poslední době dostáváme tipy i od našich zákazníků a velkoobchodních odběratelů. V současné době máme již více než dvacet zahraničních dodavatelů z celého světa, kteří také přichází prakticky každý rok s novými produkty, což nám velmi pomáhá v obměňování sortimentu.

Jaké z netradičních dárků jsou v současné době nejvíce „in“? Mohou se zákazníci v nejbližší době těšit na nějakou novinku?

Oblíbená je například celá řada produktů s erotickou tematikou. Trendy se také často mění podle různých vnějších vlivů, například ročního období. Našim zákazníkům přinášíme novinky téměř každý týden a mohou se určitě těšit, protože na jejich přání od září chystáme velmi zajímavé produkty od dalších dvou nových zahraničních dodavatelů.

E-shop Netradiční-Dárky.cz přináší zajímavé tipy na dárky - ukázka USB Flash disku opička
E-shop Netradiční-Dárky.cz přináší zajímavé tipy - ukázka USB Flash disku opička

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Musíme stále tvrdě pracovat a udržovat nastavené procesy, aby nedošlo k poklesu kvality nabízených služeb. Chceme se stát velkým a moderním internetovým obchodem se zaměřením na potřeby zákazníka s velkou přidanou hodnotou, kvalitními produkty, bezplatnými službami a péčí o stálé zákazníky na vysoké úrovni. Dále bychom chtěli stále rozvíjet i naši kamennou prodejnu v Českých Budějovicích.

Co byste poradil začínajícím podnikatelům?

Dobrý podnikatelský záměr, skromnost, pracovitost a pevné nervy. Je to každodenní trpělivá práce se zdravým sebevědomým i pokorou. A pokud by snad někdo chtěl začít podnikat v tomto oboru, jsme mu k dispozici jako spolehlivý partner.

Děkuji Vám za rozhovor a přeji mnoho úspěchů ve Vašem dalším podnikání.