Helios Orange, ALTUS Vario, Navision, K2, ABRA - ERP systémy nejčastěji propojované s internetovými obchody v době prázdnin

Prázdniny nezadržitelně končí a my můžeme bilancovat trendy v oblasti propojování našeho systému internetového obchodu a ERP systémů. V letní hitparádě obsadily první příčky nejčastěji propojovaných ERP právě Helios Orange, ALTUS Vario, Navision (MS Dynamics NAV), K2 a ABRA.

Internetové obchody a význam propojení na ERP systémy

Systém ShopCentrik je v současné době propojen se širokou škálou ekonomických systémů viz Propojené ERP systémy. Důvodem je fakt, že si v dnešní době již vůbec nelze představit plnohodnotné obchodování na profesionální úrovni, bez plně automatizované a obousměrné komunikace internetového obchodupodnikového systému, či ekonomického software.

Propojení v našem pojetí samozřejmě představuje nejvyšší možný stupeň systémové integrace mezi oběma systémy (nikoli primitivní importy CSV nebo XML souborů na vyžádání), kde procesy výměny dat fungují naprosto spolehlivě a zabezpečeně, bez zásahu lidské ruky. Výsledkem je aktuálnost dat v obou systémech, nízké provozní režie díky vyloučení zbytečného lidského faktoru a pružná, přesná informovanost samotných nakupujících. Nespornou výhodou pro provozovatele obchodu je správa dat, včetně řízení cenotvorby přímo v podnikovém systému, jehož změny v datech e-shop automaticky reflektuje. Více informací o výhodách propojení a systémové architektuře se můžete dozvědět z článku Proč propojit ERP systém a e-shop.

Nejčastěji propojované systémy prázdnin 2008 a letní úspěchy našeho oddělení systémové integraceFoto Jiří Hradilík na prázdninách 2008 :-)

Jiří Hradilík, vedoucí oddělení Systémová integace společnosti NetDirect, se nám k tématu vyjádřil telefonicky a zároveň prostřednictvím MMS odeslal své foto z dovolené:

"V období prázdnin jsme pracovali na celé řadě projektů internetových obchodů typu B2C B2B. Některé již byly spuštěny do produkčního provozu, jiné čekají na přípravu dat ze strany provozovatelů a samozřejmě existují i projekty v implementačním nebo testovacím procesu.

Nejčastěji jsme však tvořili e-obchody pro klienty provozující systémy Helios Orange, ALTUS Vario, Navision, K2 ABRA G3ABRA G4. Novinkou je, že jsme zprovoznili i bezproblémovou komunikaci s ABRA G2, například pro slovenké knihkupectví ePlanet.sk.

Zároveň jsme pokračovali ve vývoji několika nových konektorů. Během prázdnin byl dokončen, zprovozněn a otestován konektor pro ERP systém Ventus, nad kterým jsme vystavěli krásné B2B řešení, jež bude brzy spuštěno pro jedničku na trhu bílé a četné techniky - firmu K+B Expert.

Dokončili a uvedli jsme do produkčního provozu nové propojení na podnikový systém Shoptronic pro zákazníka Autobenex“.

Dalším úspěchem bylo dokončení instantního propojení ShopCentriku na K2, kde se podařilo dokončit verzi internetového obchodu s pracovním názvem ShopCentrik K2 Base, který umožní všem klientům ERP systému K2 obchodovat do 48 hodin po jejich požadavku.

Zahájili jsme technickou spolupráci s firmou OR-CZ a vytvořili jsme společnou pracovní skupinu, jejímž úkolem je propojení našeho internetového obchodu se systémem OR-SYSTEM. Tato skupina se velmi rychle naladila a ve velmi krátké době přinese ovoce ve formě stabilního konektoru.

Během prázdnin jsme také podstatně zdokonalili komunikaci s ERP systémem i6, na němž nám například běží Mironet.cz, SoftCom.cz a brzy poběží například e-shop CyberMedia.cz.

Za zmínku určitě stojí vývoj zásadně nového typu konektoru na bázi on-line webových servisů na největší databázi náhradních dílů pro autoprůmysl TecDoc, na který čeká několik zákazníků, kteří zatím využívají starší typ konektoru a několik zákazníků nových. První propojení pro klienta mělo být hotovo do konce sprna, ale bohužel ještě objevujeme drobné chyby u poskytovatele dat, takže se realizace z objektivních důvodů opozdí. Nicméně je nutno říci, že německá strana - poskytovatel dat, výborně komunikuje a zcela jistě dojdeme k uspokojivému závěru.

Jako nejsilnější trend prázdnin bych hodnotil velmi významný nárůst klientů, kteří provozují podnikový systém MS Dynamics NAV (Navision). Zatímco v dřívějších letech jsme tyto klienty realizovali spíše zřídka, tak v současné době pracujeme téměř na desítce velkých projektů v ČR i na Slovensku, jež napojujeme na Navision. Perličkou je, že možná získáme významného zákazníka z Jihoafrické republiky, kterému nás doporučil náš zákazník a partner a ShopCentrik tak snad získá nepřehlédnutelnou referenci nad Navisionem v JARu, Botswaně a okolních státech. Další zahraniční referencí nad systémem Navision, která je dokončena a zákazníkem převzata, a již ji od spuštění dělí pouze dny, je velmi sofistikované B2B řešení pro klíčového distributora průmyslové elektroniky v Polsku, které je napojeno nejen na Navision, ale i na další data výrobců, jako např. Siemens."