Internetový obchod Parfums.cz dosáhl obratu 250 mil. Kč a překročil tak plánované tržby o 60 miliónů

V roce 2008, kdy světu již začala hrozit hospodářská krize, se podařilo jednomu z nejúspěšnějších internetových obchodů na českém trhu překročit plánované tržby o 60 miliónů korun. Co stojí za tímto úspěchem?

Jedinečná spolupráce

V roce 2005 firma Internet shop s.r.o. pod vedením pánů Michala Zámce a Radka Ondrášíka přešla na e-shop běžící na platformě ShopCentrik od společnosti NetDirect. Následná spolupráce pokračovala propojením internetového obchoduúčetního systému Altus Vario. Oboustranné propojení B2C systému a shopu výrazně zvýšilo kvalitu a efektivitu služeb, což pro zákazníky znamená rychlejší vyřizování objednávek a jejich následného doručení. Ale samotné softwarové řešení nebylo jedinou příčinou rychlého vzrůstu e-commerce řešení Parfums.cz. (Od roku 2010 si klient spravuje e-shop ve vlastní režii, pozn. red.)

Úspěch v soutěži WebTop100

Za rychlým růstem, stabilitou a oblíbeností společnosti Internet shop s.r.o. a jejich e-business řešení stojí z velké části 100% připravenost. A to především v oblasti kvalitního softwaru, dobře promyšlené a mířené reklamy, ale i výborné komunikace se zákazníky. O kvalitě a preciznosti firmy Internet shop se přesvědčily tisíce spokojených zákazníků a společnost byla právem oceněna 3. místem v žebříčku WebTop100.

Bezkonkurenční služby

Veliký podíl na úspěchu Parfums má skvěle připravená a chytrá reklama, do které společnost investuje nemalé prostředky, jež se však mnohonásobně vrátily. Rychlost a dostupnost zboží, velmi výhodné a bezkonkurenční ceny parfémů jsou určitě důvodem, proč stále více zákazníků upřednostňuje pohodlné nakupování v on-line obchodech, před vystáváním ve stresujících frontách kamenných obchodů. Za zmínku určitě stojí, že Parfums.cz byl průkopníkem v zavedení zelené linky pro zákazníky.

Úspěchy za poslední rok (období roku 2008, pozn. red.), které e-shopy Parfums dosáhly ve státech Česká republika, Polsko, Německo, Rakousko, Slovensko a Maďarsko znázorňuje následující graf:

Přehled obratu Internet shop s.r.o. za rok 2008 v milionech

Rozšiřování za hranice

Přestože se zdá, že by se mohli spokojit s úspěchy na českém internetovém trhu, rozhodl se management firmy rozšířit pole působnosti o další státy EU. Přes menší počáteční peripetie dosáhli úspěchů ve státech jako je Slovensko, Polsko, Maďarsko, Německo, Rakousko a dále míří na východ, kde ještě není plně nasycen internetový trh.

Jednatel společnosti pan Michal Zámec se k rozšíření podnikání na východ vyjádřil následovně: „Společnost nabrala východní směr a precizní přípravy jsou v plném proudu. Bude to však znamenat mnoho namáhavé práce, na kterou se ale těšíme. Uvědomujeme si, že lidé na západě jsou zvyklí nakupovat přes internet, kdežto lidé na východě mají stále ještě k e-shopům nedůvěru a obchodování na internetu je v mnoha východních zemích teprve ve svých počátcích. Tomu samozřejmě přizpůsobujeme i postupy a pokusíme se všemi prostředky tuto důvěru získat a vytvořit si tak trvalou a stabilní základnu."

Další internetové obchody společnosti Internet shop s.r.o. najdete na adresách:

Náhled Maďarského internetového obchodu
Ukázka Maďarského e-shopu z roku 2009