Jak vypadal konzultační den pro internetové obchody (Reportáž)

9. září proběhl první konzultační den pro provozovatele internetových obchodů. Konzultační dny jsou bezplatné semináře, při nichž jsou klientům NetDirectu po celý den k dispozici IT a e-marketing odborníci, kteří jim pomáhají zlepšovat jejich internetový obchod.

První konzultační den pro internetové obchody

První kozultační den NetDirect & Acomware pro provozovatele e-shopu FastCentrik či ShopCentrik

Ve čtvrtek 9. září 2010 se v pražském sídle společnosti Acomware odehrál první konzultační den pro klienty společnosti NetDirect. Zahájil jej Roman Dufek, manažer pro klíčové zákazníky NetDirectu, a konzultace vedli společně Tomáš Nohál, SEO specialista a vedoucí konzultantů společnosti Acomware, a Michal Rogozný, vedoucí oddělení FastCentrik.

Co je to KONZULTAČNÍ DEN

Na historicky první konzultační den společnosti NetDirect přijelo šest účastníků z objednaných deseti, což je maximální možný počet, aby měl každý zajištěn dostatek času a prostoru pro své otázky. Rámcové tematické okruhy pro každý konzultační den navrhují sami přihlášení účastníci předem, a tentokrát zvolili:

  • PPC
  • SEO a copywriting
  • Administrace e-shopu
  • Internetový marketing obecně

Tematické okruhy a časový plán ale záhy byly pouze orientační, protože účastníci e-shop konzultací otevírali mnoho nových souvisejících námětů a otázek.

Zkušení konzultanti se nenechali zaskočit a zvládli na vše reagovat, což trefně popisuje Michala Loudínová, která provozuje internetový obchod Dracek.cz s kapsáři, polštáři a textilními hračkami od českých výrobců na systému ShopCentrik:

Dráček.cz e-shop: kapsáře, povlečení, textilní hračky a polštáře pro děti od českých výrobců 

Plánovaný program konzultace vzal brzy za své, když všichni zúčastnění od první minuty kladli jednu otázku za druhou a rychlé tempo dotazů vydrželo až do úplného konce konzultačního dne. Dozvěděla jsem se hodně nového, pan Nohál rozhodně svému oboru rozumí. Když bude příležitost, ráda se podobné akce znovu zúčastním.“

Internetový obchod: Co zajímá provozovatele?

Provozovatelé internetových obchodů se ptali především, jak a kde v administraci mají co nastavit pro SEO (titulky, descriptions, alternativní popisy aj.), jak se tvoří kampaň pro PPC reklamu (např. jak pracovat s {KeyWord:…}). Pozornosti tazatelů neunikly ani nezbytné statistiky Google Analytics: co je důležté v Google Analytics sledovat, co a jak v Google Analytics nastavit apod.

První kozultační den NetDirect & Acomware pro provozovatele e-shopu FastCentrik či ShopCentrik
První kozultační den NetDirect & Acomware pro provozovatele e-shopu FastCentrik či ShopCentrik proběhl 9. IX. 2010 v Praze

V průběhu konzultace se účastníci zaměřili také na práci s administrací internetového obchodu, padly dotazy na exporty na porovnávače zboží a neopomenuli ani nejžádanější aktualitu on-line obchodování posledních měsíců, kterou jsou slevové kupóny.

Konzultační dny se hodí pro všechny

Konzultační dny pro provozovatele e-shopů z dílny společnosti NetDirect jsou určeny všem, bez ohledu na to, který systém pro internetový obchod kdo využívá. Prvního konzultačního dne se zúčastnili jak klienti NetDirectu, kteří e-shop provozují na systému FastCentrik, tak i ti, jejichž internetový obchod běží na platformě ShopCentrik.

Někteří ze zúčastněných se obchodováním na internetu a e-marketingem zabývají již několik let, a proto kladli velmi poučené a konkrétní dotazy.

Jiní účastníci se naopak na internetový obchod vrhli teprve nedávno, a tak chtěli na konzultaci získat základní povědomí o tématice internetového marketingu a obchodování na internetu obecně.

Je na místě podotknout, že pro úplné začátečníky je vhodnější přihlásit se na některé ze školení, jež pro klienty pořádáme, zatímco konzultace jsou určeny spíš těm, kteří již provoz a propagaci e-shopu řeší.

Vedoucí konzultačního dne se nicméně zasadili o to, aby byl konzultační den užitečný pro všechny zúčastněné bez ohledu na míru jejich zkušeností a znalostí probíraných námětů.

E-shop konzultace: jak je vidí účastníci

Na dotaz, zda stála účast na konzultačním dni za to, odpověděl Petr Pišček ze společnosti AllServices. Ta své produkty - profesionální úklidovou techniku - nabízí k prodeji prostřednictvím internetového obchodu Vybaveniprouklid.cz na systému FastCentrik.

Vybavení pro úklid: profesionální uklízecí náčiní

Konzultační den byl pro mne rozhodně přínosem. Ačkoli se domnívám, že o problematice něco vím, a akce byla zdarma pro široké fórum bez přesného vymezení tématu, což u mne vedlo dopředu k jisté skepsi, dozvěděl jsem se mnoho nových informací a postupů v oblasti SEO, marketingu, PPC. I v oblasti známé je dobré si ujasnit informace a setřídit si je. Je vidět, že v Acomware vědí, co dělají.

Záměrem bylo, aby konzultační dny nebyly obyčejnými školeními, ale aby se staly prostorem pro sdílení a vyměňování znalostí a zkušeností s chodem internetového obchodu. A první konzultační den se v takový workshop opravdu proměnil, když si účastníci vzájemně sdělovali své zkušenosti, radili si, a někteří se i domluvili na vzájemné spolupráci jejich e-shopů.

To potvrdila i Martina Dymková z e-shopu Darky.cz, který nabízí „tisíce dárků on-line“ a využívá systém FastCentrik:

Každý rád dostává dárky: Darky.cz: tisíce dárků on-line

Konzultace pro mne byla velkým přínosem, nejen aktualitami a informacemi z oblasti SEO optimalizace, ale i cennými radami a názory zkušenějších zúčastněných.“

E-shop konzultace jsou zdarma, registrujte se

Chcete také získat odpovědi na otázky související s provozem vašeho internetového obchodu a probrat SEO, internetový marketing, Google Analytics aj. s odborníky? Pak se přihlaste a zúčastněte se konzultačního dne. Pouze pro klienty NetDirectu - a bezplatně.