Jak zvýšit návštěvnost vašeho e-shopu? Pořádejte soutěže!

Hledáte způsob, jakým byste přivedli do svého e-shopu větší počet návštěvníků? Pořádejte soutěže a umístěte je na soutěžní servery a cizí portály! Správně navržená soutěž přivede do vašeho e-shopu minimálně dvakrát větší počet návštěvníků.

Soutěž jako jedna z nejlevnějších variant reklamy

Pořádání soutěží lze vnímat jako jeden z nástrojů internetového marketingu, který vám může pomoci zvýšit návštěvnost vašich webových stránek. Pořádat soutěže se vyplatí zvláště v případě, že otvíráte nový internetový obchod, na který tímto způsobem skvěle upozorníte. Navíc se jedná o vcelku levnou a nenáročnou variantu reklamy. Někteří zákazníci e-shopů si dokonce na soutěže zvyknou natolik, že je od provozovatele internetových obchodů pravidelně vyžadují.

Soutěže pořádané na vlastních webových stránkách

Soutěže můžete pořádat na vlastních webových stránkách nebo cizích webových portálech. Pokud se chystáte uvést soutěž na vlastním webu, nepodceňujte úlohu copywritera, který je schopný vytvořit ten správný text pro vaši soutěž. Kromě toho, že text pořádané soutěže musí obsahovat povinné údaje jako například soutěžní podmínky, jeho úkolem je především zaujmout uživatele, aby váš e-obchod navštívil. Upozornit na soutěž probíhající na vašem webu je možné několika způsoby, například prostřednictvím bannerové reklamy či výstižným grafickým prvkem umístěným na všech vašich stránkách a odkazujícím na soutěžní stránku, kterou jste pro tento účel vytvořili. Nezapomeňte na ni patřičně upozornit také registrované návštěvníky vašeho e-shopu prostřednictvím newsletteru, e-mailu, sociálních sítí typu Facebook a podobně.


Ukázka zveřejněné soutěže e-shopu Parfums.cz
Ukázka zveřejněné soutěže e-shopu Parfums.cz

Umístěte soutěže na soutěžní servery

Druhou a podstatně efektivnější variantou, jak přivést na svůj web vyšší počet návštěvníků, je uveřejnit soutěže na cizích portálech a ve specializovaných katalozích neboli soutěžních serverech, které na svých stránkách sdružují množství pořádaných soutěží. Jednak tímto způsobem provádíte tolik potřebný linkbuilding, a jednak se soutěžní servery či jiné specializované portály postarají o vše za vás – o propagaci i vyhodnocení odpovědí na otázky. Jako provozovatelé e-shopu poskytnete specializovanému portálu soutěžní otázku, která nemusí mít pouze charakter vědomostní, ale také vypovídající o názoru návštěvníka na váš e-shop či web. V každém případě by soutěžící měli hledat odpovědi na soutěžní otázky na vašich webových stránkách.

Nejznámější specializované soutěžní servery

U portálů s nižší návštěvností můžete svou soutěž zveřejnit velmi levně, často postačí pouze cena pro výherce. Zveřejnění soutěže na soutěžních serverech s vysokou návštěvností bývá placené. Nejvíce návštěvníků však přichází do e-shopů a na webové stránky právě ze serverů s nejvyšší návštěvností, jakými jsou například České-soutěže.cz., Soutěže123.cz, Vyhrajto.cz a mnoho dalších. Umístíte-li soutěž na specializovaném portálu, je vhodné na ni upozornit také na úvodní stránce soutěžního serveru nejlépe po dobu jednoho týdne, během něhož se o soutěži dozví dostatečný počet soutěžících.

Ukázka specializovaného soutěžního serveru České-soutěže.cz
Ukázka specializovaného soutěžního serveru České-soutěže.cz

Co získáte

Zveřejníte-li informaci o pořádané soutěži na specializovaném serveru s vysokou návštěvností, lze předpokládat, že váš e-shop zaznamená minimálně dvakrát větší počet návštěvníků. Kromě potenciálních zákazníků můžete získat také množství e-mailových adres soutěžících, dosáhnete větší informovanosti o vašem internetovém obchodě mezi uživateli a zviditelníte jméno vaší značky.