K+B Progres is using B2B online system integrated with ERP VENTUS

K+B Progres, a.s. is a traditional and well known wholesaler with electronics and has just started using an advanced B2B system designed for wholesale customers. Despite the obvious difficulty of this project, NetDirect has delivered the application in fully functioning and before the deadline. Due to the cooperation with KVADOS, a.s., the producer of information system VENTUS, ShopCentrik has been integrated with yet another economic system.

O společnosti K+B Progres a.s.

Společnost zajišťuje velkoobchodní prodej značkových výrobků v oblasti spotřební elektroniky, domácích elektrospotřebičů, telekomunikační a kancelářské techniky a služeb s tímto spojených. K+B Progres si na českém trhu již od roku 1991 udržuje velmi dobrou pozici, především díky prodeji zboží za nejlepší ceny a kvalitními službami.

Centrální sklad společnosti disponuje celkovou výměrou 6000 m2. Firma reaguje flexibilně a garantuje distribuci zboží do 24 hodin po celé České republice. Její obraty rok od roku kontinuálně rostou. Společnost investuje do svého zázemí i nových technologií, o čemž svědčí i pořízení nového B2B systému (adresa b2b.kbprogres.cz).

Jeden z hlavních navigačních prvků na B2B e-shopu firmy K+B Progres

Příkladem obchodovaných značek jsou: Baumatic, Bosch, Siemens, Candy, De Longhi, DZD, ECG, EK Zdice, AEG, Electrolux, Zanussi, ETA, Fagor, Gorenje, JVC, LG, Mora, Altus, Nikon, Olympus, Panasonic, Orion, Philips, Remoska, Romo, Samsung, SEB Group, SONY, Stiebel, Tatramat, Thomson, Whirlpool, Yamaha, Zelmer a další.

K+B Progres působí jako výhradní autorizované zastoupení prestižních značek Yamaha a Quadral. Špičková kvalita produktů těchto značek je známá jak vyznavačům nových technologií a luxusního požitku z obrazu a zvuku, tak přímo profesionálům v oboru.

Firma dále importuje poměrně nové značky ECG, Orion a Funai, které představují kvalitní výrobky za přijatelné ceny. O vyspělých vlastnostech těchto výrobků vypovídají kladná hodnocení od časopisů Stereo&Video nebo PC Magazine.

Proč společnost K+B Progres zvolila ShopCentrik?

Ing. Milan Mathauser, který je IT managerem společnosti K+B Progres a.s., nám o důvodech pro volbu našeho systému řekl následující:

"V okamžiku, kdy jsme oznámili záměr inovovat B2B systém, zahrnula nás velká řada nabídek. V klíčové oblasti jakou je elektronická komerce jsme si ovšem nemohli dovolit žádné experimenty, a už vůbec pro nás nebylo přijatelné, že by se na naší zakázce někdo učil, protože někteří dodavatelé deklarovali něco, co nesneslo střet s realitou.

V podstatě jsme nakonec ve výběru váhali pouze mezi dvěma společnostmi, ale nakonec se vše začalo přiklánět ve prospěch NetDirectu, protože jeho reference i zkušenosti klientů, svědčily o jasném leadershipu v oblasti B2B systémů. Rozhodující roli pro nás nehrála cena řešení, nýbrž rozsah, kvalita, servis, smluvní garance a schopnost dodavatele poskytovat trvalou a aktivní podporu.

Jediným důvodem obav byla skutečnost, že NetDirect do té doby nepropojoval ShopCentrik se systémem VENTUS, nicméně vše dopadlo na výbornou a řešení bylo i díky spolupráci firem NetDirectKVADOS odevzdáno v intencích schváleného harmonogramu. Díky tomu si NetDirect zajistil místo mezi našimi seriózními dodavateli služeb a jistě to pro něj nebyla poslední zakázka ve skupině firem K+B."

Nový internetový obchod je určen pro B2B klientelu

Nový B2B e-shop běžící na adrese http://b2b.kbprogres.cz je určen výhradně pro obsluhu pravidelných velkoobchodních odběratelů společnosti, což znamená, že jej mohou využívat pouze registrované firmy disponující individuálně přiděleným jménem a heslem do systému. Koncoví zákazníci zde tedy nemohou nakupovat a z celého řešení mohou vidět pouze úvodní přihlašovací dialog.

Ukázka přihlašovacího dialogu do B2B systému
Ukázka přihlašovacího dialogu do B2B systému

Hlavní vlastnosti nového B2B řešení

Primárním cílem internetového obchodu (adresa http://b2b.kbprogres.cz) je rychlé poskytování sortimentního přehledu s možností bleskového nalezení potřebných položek zboží různými přístupy, od nalezení zboží klikáním na kategorie, pomocí fulltextového vyhledávání, či pomocí sofistikovaných vyhledávacích nástrojů, kde je možno hledat podle různých kritérií, jako například podle výrobce, podle kategorie, podle kódu apod. Samozřejmostí je možnost filtrování zboží podle příznaků skladem, výprodej, akční, doporučujeme, novinky a nejprodávanější.

Ukázka nákupního prostředí nového internetového obchodu
Ukázka nákupního prostředí nového internetového obchodu

Důraz byl kladen na funkčnosti, které jsou v B2B systémech obvyklé, ať už se jedná o on-line skladové dostupnosti zboží, práci s kreditem zákazníka, on-line stavy zakázek, "hlídacího psa", či moduly usnadňující import objednávek odběratelů z jejich ekonomických systémů.

Systém samozřejmě umí pracovat s neomezeným počtem dodacích adres u každého ze zákazníků a také s neomezeným počtem nakupujících osob, jež mohou na e-shopu nakupovat s tím, že pouze některé osoby si zákazník může označit za supervizory (správce), kteří mohou nákupy svých podřízených verifikovat.

Co se týče marketingu, jsou v novém e-shopu implementovány mohutné marketingové nástroje, od direct mailingu, až po statistiky, jež usnadní porozumění chování návštěvníků a včas odhalí trendy ze všech možných úhlů pohledu.

Výhody propojení internetového obchodu a podnikového systému

Výhody propojení jsou nesporné a dá se říci, že B2B systém bez plně automatizovaného propojení již vůbec není možné provozovat. Díky obousměrnému propojení totiž bylo možno celý systém vystavět jako "prodlouženou" ruku ekonomického, logistického a skladového systému. Zákazníci tak získávají vždy aktuální a personifikovaná data, která „patří“ pouze jim a jež nyní nemusí složitě zjišťovat osobně, telefonicky, či prostřednictvím e-mailů. ShopCentrik tedy umožnil nejen zásadní zpružnění nákupů, ale také dokonalou informovanost zákazníků a na straně provozovatele umožnil snadné a citlivé řízené obchodní politiky přímo z podnikového systému.

Díky mohutným možnostem, jež poskytuje propojení ShopCentriku na systém VENTUS, je celý e-shop obsluhován a řízen přímo z informačního systému. Data týkající se produktů jsou tak pořizována v důvěrně známém prostředí, tvořena pouze jednou a obsluha se nemusí učit ovládání dalšího software. Nově zaregistrovaní zákazníci i objednávky z e-shopu jsou zcela automaticky přenášeni do informačního systému, bez zásahu lidské ruky, s minimálními náklady a bez rizika vzniku chyb způsobených obsluhou.

Propojení systémů ShopCentrik a VENTUS je velmi výkonné a výsledkem je minimální zatěžování informačního systému při chodu e-shopu. Je to dáno tím, že ShopCentrik disponuje vlastní databází, do které jsou v pravidelných intervalech replikována rozdílová data. ShopCentrik pak nakupující obsluhuje přímo ze své vlastní databáze a brouzdání po běžných stránkách obchodu nijak nezatěžuje podnikový systém. V okamžiku, kdy si zákazníci vyžádají některý z on-line servisů, jako například skladovou dostupnost, je ERP systém sice kontaktován ad-hoc, avšak datové přenosy pro tyto úkoly jsou optimalizovány na minimální zátěž a rychlé reakční doby.

Více informací o výhodách propojení můžete získat díky článku Proč propojit ERP systém a e-shop.