Kámo, vyznamenáváme Tě In memoriam

Dnes 21.5.2007 nás v časných ranních hodinách navždy opustil náš starý web věnovaný ShopCentriku (dříve ShopEngine) a nahradil jej jeho mladší bratr. Děkujeme a skláníme se v úctě.

Ahoj kámo, promiň nám, co se stalo. Táhl jsi to s námi více než 5 let. Určitě si vzpomínáš na okolnosti svého vzniku, kdy jsme Tě po nocích tvořili ještě 14 dní předtím, než nám firmu zapsali do obchodního rejstříku. Dělali jsme Tě narychlo, co narychlo, dokonce v kvapu. Nedostalo se Ti ani cti běžet na nějakém publikačním systému a byl jsi pouze souborem statických, těžce udržitelných HTML stránek. Popisoval jsi produkt pro tvorbu internetových obchodů, který tehdy ještě neexistoval a byl jen myšlenkou v našich hlavách. Až do dnešních časů jsi popisoval "úžasných" 35 modulů, které ve finále fungovaly úplně jinak, než byly na webu popsány. A i když má dnes ShopCentrik více než 450 modulů a krásné reference, tak Tebe se tyto informace nijak nedotýkaly. Byl jsi zanedbaným dítětem.

Hrozně moc jsme Tě ignorovali a nevěnovali jsme Ti ani 5 hodin ročně. Přesto jsi hrdě stál jako skála a byl jsi výkonným členem našeho týmu. Dodnes nechápeme, jak jsi dokázal získat tolik klientů. Vždyť Tě nikdo roky neaktualizoval a nejnovější novinky, které si zveřejňoval, byly několik let staré.

Přežil jsi vážně všechno. Se stoickým klidem jsi zvládl i to, že někteří lidé, kteří s námi nikdy neměli nic společného a ani je neznáme, zkoušeli parazitovat na názvu ShopEngine, které už bylo po letech pojmem. Vůbec Ti nevadilo, že náš název ShopEngine rozdělili na dvě slova Shop a Engine a před slovo Shop vložili anglické slovíčko vyjadřující odborníka. Ty jsi je spolu s námi vypekl. Přejmenovali jsme produkt ShopEngine na ShopCentrik a zaregistrovali jsme ochranné známky, takže teď už si podobní ani neškrtnou.

Starší verze našeho webu ShopCentrik.cz den před zaslouženým odpočinkem.
Starší verze našeho webu ShopCentrik.cz den před zaslouženým odpočinkem.

Děkujeme Ti

Jak asi víš kámo, pak přišli ti noví lidé z marketingu a řekli dost nevybíravým způsobem a natvrdo, že už jsi Out of Game. Prý si naše firma nemůže takový web dovolit a do měsíce udělají web nový a krásný. Řeknu Ti, že jsme se s touhle myšlenkou hned nemohli ztotožnit a snažili jsme se je přesvědčit, že Tě předěláme a rozvineme. Oni nám ale slíbili, že nás neopustíš, že to nejlepší co jsi nás naučil, zůstane zachováno. Tvůj nový brácha vlastně budeš ty sám, ale v novém kabátě, na našlapaném 64-bitovém publikačním systému MediaCentrik vystavěném na .NETu a se spoustou přehledně členěných informací. Když do nás pak ještě hodinu klavírovali a tloukli nás argumenty, nezbylo než ustoupit a smířit se s tím, že odpočítávání začalo. Nakonec to snad není až tak tragické a nový web, který Tě dnes nahrazuje, je jen jakési Tvé převtělení. Jako bájný pták Fénix povstaneš z popela.

Víš kámo, fakt Tě máme rádi. Už jen proto, že jsme se Ti nevěnovali a ty jsi nám tak věrně sloužil. Udělal jsi prostě neskutečný kus dobré práce. Teď Ti přejeme, aby se Ti i v novém kabátě dařilo, a táhl jsi to s námi dál. Neboj, nezapomene na to, jak jsi vypadal. Udělali jsme screenshoty tvých obrazovek a od příštího měsíce budeš viset ve velikých krásných rámech na čestném místě v našich zasedačkách. Hej kámo slibuji Ti, že tam budeš viset, i kdyby se ti noví lidé z marketingu na hlavu stavěli:-)

So goodbye ...

Tvůj Hanz