Ke zboží nabídněte i poradenství a služby: Jak prosadit e-shop specializovaný na hubení škůdců

Provozovat e-shop se zbožím velice specifickým, například prostředky na hubení škůdců, bylo dlouho považováno za odvážné. I na úzce specializovaném poli lze ale s internetovým obchodem prorazit. Důkazem je e-shop Slom.cz využívající systém pro on-line obchodování ShopCentrik.

Případová studie: Internetový obchod Slom.cz

O tom, co je klíčem k úspěchu v internetovém obchodování s produkty pro deratizaci, dezinsekci a dezinfekci, jsme si povídali s panem Petrem Bubrinkou, zástupcem společnosti Deratex spol s r.o. a firmy Slom s.r.o., jež se orientují na hubení škůdců.

Internetový obchod Slom.cz s přípravky pro deratizaci, desinsekci a desinfekci
Internetový obchod Slom.cz prodává přípravky pro hubení škůdců ... (foto: Slom.cz)

V jakém vztahu jsou společnosti Slom s.r.o. a Deratex s.r.o.? Na jaké úrovni probíhá spolupráce obou společností?

Obě firmy mají stejné majitele, přičemž SLOM s.r.o. je obchodní společností firmy Deratex spol. s r.o., která se zabývá výhradně službami. Obě firmy úzce spolupracují, firma Deratex spol. s r.o. odebírá 98 % přípravků od firmy SLOM s.r.o.

Web firmy DERATEX  provádějící deratizaci, desinsekci a desinfekci
... a firma DERATEX nabízí a realizuje DDD služby: deratizaci, desinfekci a desinsekci (foto: Deratex.cz)

 

Je internetový obchod Slom.cz zaměřen na koncového zákazníka nebo také na velkoobchodního odběratele? A je vhodný například pro obyčejného zahrádkáře?

Internetový obchod je zaměřen hlavně na koncového zákazníka (B2C), ale naší snahou je, aby i profesionální firmy více využívaly služeb e-shopu Slom.cz. Procento velkoobchodních odběratelů (B2B) je zatím malé, ale i na tomto poli chceme intenzivně zapracovat. Změnu očekáváme spíše v budoucnosti, protože stávající generace pracovníků v oboru DDD (deratizace, dezinsekce, dezinfekce) je značně konzervativní. E-shop Slom.cz je ale díky pestrému rozsahu produktů schopný nabídnout zboží i pro obyčejného zahrádkáře.

 

Prodáváte produkty schválené ochránci zvířat?

Ochránci zvířat nemají v pravomoci schvalovat naše přípravky, to přísluší pouze Ministerstvu zdravotnictví.

Internetový obchod pro vše k hubení škůdců Slom.cz

 

Mění se i v tomto oboru trendy například z hlediska vývoje používaných prostředků k deratizaci či dezinsekci?

 

V oboru DDD (deratizace, dezinsekce, dezinfekce) je výzkum a vývoj prvořadou záležitostí, což se promítá i do používání různých nových trendů; nejčastěji z hlediska účinnosti a vzniku odolnosti (rezistence) vůči přípravkům či z hlediska nových způsobů hubení škůdců.

 

 

Je v oblasti nabízených deratizačních prostředků patrný posun směrem k „humánnímu“ přístupu?

 

V České republice není dovoleno používat „nehumánních“ způsobů hubení škůdců. Ať už při užití chemické (granule, těstovinové sáčky, parafinové bloky apod.) nebo mechanické deratizace (pasti, živolovky apod.) se užívá jen přípravků, které nezpůsobí nějaké trauma cílenému druhu. Jsme jedním z mála států, kde není povoleno používat lepové pasti na obratlovce, které jsou jinak velmi účinné.

 

Veliký výběr repelentů na e-shopu Slom.cz
Veliký výběr repelentů na e-shopu Slom.cz (foto: Sklom.cz)

Jak jste se dozvěděl o systému ShopCentrik? A jak náročná pro Vás byla implementace internetového obchodu?

Na systém ShopCentrik jsem narazil při procházení internetem. Hledali jsme vhodný systém pro náš e-shop a rozhodujícím faktorem byly reference a kvalita technologického a grafického zpracování. Implementace e-shopu proběhla jen s drobnými problémy, které se podařilo vždy uspokojivě vyřešit, a v tomto jsme nezaznamenali větší potíže. I proto, že jsem v tomto oboru pracoval, bylo pak samotné nasazení do ostrého provozu snadnou záležitostí.

 

 

Kdo se Vám stará o SEO - optimalizaci stránek pro vyhledávače?

Optimalizaci stránek provádím výhradně já, Petr Bubrinka.

Sprej proti vosám: akční zboží na e-shopu Slom.cz
Sprej proti vosám: akční zboží na e-shopu Slom.cz (foto: Slom.cz)

 

Jaké marketingové nástroje používáte ke zvýšování návštěvnosti Vašeho e-shopu ?

 

 

Vzhledem k podílu konkrétních vyhledávačů na generování návštěvnosti na našem trhu jsme zvolili variantu prezentace na vyhledávačích Seznam.cz a Google formou cílené reklamy PPC (Sklik a AdWords). Tyto aktivity opět spravuji já sám a s pomocí statistik Google Analytics tvoříme různé reklamní kampaně.

 

Jejich podoba i zaměření do značné míry závisí na ročním období a aktuálních preferencích konkrétních přípravků, jež se sezónně proměňují. V praxi to znamená, že na jaře a podzim se preferují více deratizační přípravky a přes léto produkty dezinsekční (pro hubení hmyzu).

Zároveň pružně reagujeme na případné „neobvyklé situace“ a upravujeme jednotlivé inzeráty. Jako příklad uvedu nárůst výskytu štěnic v poslední době. Naše reklama také zohledňuje uvedení nových přípravků na trh. Tato činnost spolu s rozšiřováním sortimentu zboží nám přinesly nárůst počtu unikátních návštěvníků webu, a tím i zvýšené množství objednávek.

Nový banner na e-shopu Slom.cz reaguje na aktuální "komáří" kalamitu
Nový banner na e-shopu Slom.cz reaguje na aktuální "komáří" kalamitu (foto: Slom.cz)

 

Účastníte se například projektu Ověřeno zákazníky na Heureka.cz nebo je společnost Slom s.r.o. členem nějaké organizace?

 

Zmíněného projektu se zatím neúčastníme, jelikož naše zaměření na problematiku hubení škůdců a oblast DDD je velmi specifické a jsme jedním z mála takto specializovaných e-shopů. Slom je členem evropské konfederace CEPA – Confederation of European Pest Control Associations a členem Sdružení pracovníků DDD ČR.

 

 

Jak jste se vypořádali s dopady hospodářské krize?

 

Naši činnost hospodářská krize nijak závažně nepoznamenala, protože deratizační firmy mají většinou uzavřeny dlouhodobé smlouvy. Speciálně firma Deratex se zaměřuje na celoplošné deratizace měst a obcí a zadavatelem tedy bývají tyto instituce.

 

Rady jak postupovat proti škůdcům pro návštěvníky webu Slom.cz Rady proti škůdcům na webu Slom.cz
Pestrý sortiment a bohatá škála zboží k úspěchu nestačí: poskytujte na e-shopu kvalitní poradenství a informace. Vzbudí to zájem a důvěru kupujících, kteří vám pak dají přednost a budou se vracet.

 

Jaké máte plány do budoucna? Uvažujete například o nějaké novince ve Vašem e-shopu?

 

Naším plánem do budoucna je rozšíření e-shopu z formy Lite na plnohodnotný e-shop s propojením na podnikový skladový a účetnický systém. Tento scénář ovšem bude aktuální až v horizontu následujících 10 let, protože k uvedenému kroku nejsou momentálně vytvořené zcela vhodné podmínky. Dále uvažujeme o dvojjazyčné verzi e-shopu a rozesílání informačních e-mailů naším zákazníkům.

 

 

Co byste poradil začínajícím provozovatelům e-shopu, kteří začínají obchodovat v oblasti, v níž podnikáte Vy?

 

Náš obor je tak specifický, že jen málokdo se může do této činnosti pustit. Pro úspěch je důležité mít velice dobré znalosti celé problematiky a dlouhodobější praxi. Náš web tedy neslouží pouze k prodeji, ale i k informování našich zákazníků a poskytování kvalitního poradenství.

 

Všichni zaměstnanci firmy Deratex prošli školením a závěrečnými zkouškami a disponují povolením k provádění DDD (deratizace, dezinsekce, dezinfekce) od Krajské hygienické stanice, což je pro realizaci služeb DDD nezbyté. Díky tak důkladnému proškolení dokážou zaměstnanci společností Slom a Deratex poskytovat našim klientům veškeré rady a informace důležité pro výběr vhodných přípravků k hubení škůdců a správný způsob jejich použití.

 

Děkuji Vám za rozhovor a přeji mnoho úspěchů ve Vašem podnikání a internetovém obchodování.