Na Facebooku se otevírá nový prostor pro inzerci: Marketplace

Největším českým bazarům Letgo, Bazoš, SBazar a Aukro vyroste konkurence v podobě facebookového Marketplace. Asi největší výhodou nové platformy bude její bohatá členská základna, která jen v ČR čítá 4,8 milionů uživatelů. Marketplace, které doteď působilo v 6 zemích světa, se nyní rozšiřuje do dalších 17, včetně České republiky.

K čemu Marketplace slouží?

 

Velkou výhodou Marketplace je, že nebude sloužit pouze jednotlivcům a firmám k přímé nabídce jejich zboží, ale rovněž jim pomůže s propagací. Jejím cílem je totiž mimo jiné sledovat nákupní chování uživatelů a podle toho přesněji zacílit facebookovou reklamu.


Jak Marketplace funguje?

 

Na Marketplace budete moci nakupovat a prodávat celé spektrum nového i použitého zboží, od oblečení přes hračky až po nemovitosti. Služba je dostupná z vašeho facebookového účtu, kde stačí kliknout na ikonku obchodu. Po otevření se objeví fotografie zboží, které lidé nabízejí ve vašem nejbližším okolí. Pro hledání konkrétního produktu můžete využít vyhledávač nebo výsledek filtrovat podle lokality, ceny a kategorie. Po výběru se objeví podrobnější informace o zvoleném produktu, místě, kde si jej můžete vyzvednout a o prodávajícím. Před nákupem si budete moci prohlédnou profil prodávajícího, jeho historii, hodnocení jinými uživateli atd. Tato možnost by vám měla nakupování usnadnit a přispět k větší důvěryhodnosti prodávajícího. Pokud se rozhodnete dané zboží zakoupit, stačí dotyčnému uživateli zaslat zprávu přímo v rozhraní Marketplace. Pak už je vše na domluvě mezi vámi.


Co dělat, když nastane problém?

 

Kromě samotných pravidel nákupu a prodeje řeší platforma také postup při jejich nedodržení. V případě, že narazíte na chování, které zásadám obchodování odporuje, je zde možnost podat stížnost prostřednictvím speciálního linku na stránce zboží nebo na profilu prodávajícího či kupujícího.