Naservírujte zákazníkům přehledný košík

Klasická situace, se kterou jste se již určitě setkali. Zákazník si vybere produkt, vloží jej do košíku, vyplní potřebné údaje a když už to vypadá, že objednávka bude hladce dokončena, tak svůj nákup přeruší. Důvodů proč tomu tak je, známe celou řadu. Společně se podívejme na tu část, kdy zákazníci utíkají v okamžiku, kdy si mají vybrat způsob platby.

Zákazník, který ve svém nákupním procesu došel až do fáze placení, strávil v mnoha případech spoustu času výběrem a přemýšlením, zda si vybral správný produkt na správném místě. Je-li poté nucen přemýšlet ještě o platební metodě, pak je možné, že svůj nákup prostě ukončí. Objednávku nedokončí téměř 70 % všech zákazníků. Proč tomu tak je?

 

Dejte zákazníkům na výběr, ale nenechejte je dlouho dumat

 

Cílem je co nejvíce usnadnit zákazníkům nákupní proces a nestavět je neustále do složitých situací, kde stojí před nějakou volbou. Postavíte-li před zákazníky hromadu možností, pak se s největší pravděpodobností nebudou umět rozhodnout a nakonec nákup třeba ani nedokončí.

Na druhou stranu, pro celkem 56 % zákazníků je důležité, aby si při nákupu mohli vybrat z většího množství platebních metod. Pokud jim je však nenaservírujete optimálním způsobem, je to celé spíš kontraproduktivní.

 

Přehledný košík = vyšší konverze


Co zákazníka spolehlivě odradí, je příliš rozsáhlý, chaoticky uspořádaný výpis platebních metod.

Je ale potřeba položit si základní otázku, co je to vlastně přehledný košík. Abyste jej mohli uspořádat, potřebuje vědět, co zákazníci chtějí a jakým způsobem se rozhodují a co je při nákupu ovlivňuje.

Nákupní košík na e-shopu není místem, které by se hodilo pro přílišnou kreativitu. Naopak v tomto případě platí, že méně je více.

 

4 kroky pro košík plný dokončených objednávek

 

1. Kategorizujte

Snažte se zákazníkům platbu co nejvíce zjednodušit. Vytvořte si pro platební metody přehledné kategorie. Tím se vyhnete dlouhému a chaotickému výpisu všech plateb, který zákazníky jen znervózňuje. 

Podle čeho můžete kategorie vytvářet?

  • typ plateby - online, offline
  • způsob platby
  • podle banky

 

2. Logicky seřazujte

Platby seřaďte od nejpoužívanějších až po ty nejméně používané. Nabízíte-li celou řadu platebních metod, pak je ideální zobrazit pouze ty nejpoužívanější a zbývající schovat např. do odkazu.

Kromě pořadí jednotlivých platebních metod věnujte pozornost také pořadí, v jakém zobrazujte informace v řádcích. I ta nejnepatrnější odchylka může zákazníka zmást. V řádcích proto vždy na první místo (levá část řádku) umístěte nejprve políčko pro zatržení dané metody (např. checkbox), dále pak logo a název. Název by měl být 1., nebo 7. pádě, např. tedy – Dobírka, nebo Dobírkou. Zvolený pád pak sjednoťte u všech plateb stejně.

Za název platební metody můžete pro vysvětlení umístit otazníček.

Poslední místo na řádku zaujímá cena dané metody.

 

 

3. Zjednodušte to

Názvy i popisky jednotlivých platebních metod volte vždy co nejsrozumitelněji. Nesnažte se od ostatních odlišit originálními a nápaditými texty, placení berte vážně a používejte pojmenování, která jsou obecně známá.

 

4. Usnadňujte zákazníkům práci

Myslete opravdu na každý detail, díky kterému zvýšíte šanci na úspěšné dokončení objednávky. Že má být řádek opatřen checkboxem, jsme zmínili výše. Chcete to ještě více zjednodušit? Pak kromě checkboxu umístěte na celý řádek dané platební metody aktivní odkaz. Díky tomu pak nemusíte mít obavy, že se zákazníci do checkboxu třeba netrefí.

 

Nenechejte zákazníky utéct, vylepšete si na e-shopu košík

 

Máte-li zájem o zpřehlednění a inovaci nákupního košíku na vašem ShopCentriku, pak stačí pouze zadat ticket do helpdesku a my vám podle vašich přání pomůžeme dotáhnout košík k dokonalosti.