Pod pokličkou - díl druhý - Account manager - klíč ke spokojeným majitelům internetových obchodů

Pod pokličkou je seriál článků, jenž ukazuje, jak některé klíčové záležitosti v NetDirectu řešíme. V dnešním tématu se věnujeme způsobu řízení softwarových projektů (internetový obchod, e-shop, B2C, B2B) a klíčové roli, kterou z pohledu řízení kvality a spokojenosti našich klientů plní lidé nazývaní Account manager.

Kdo je Account manager

Account manažeři jsou lidé, na které v naší společnosti klademe nejvyšší nároky, ať už z pohledu pracovního nasazení a kvality práce, tak i z pohledu dodržování termínů i rozsahu díla, osobního charakteru a schopnosti vytváření klientských vztahů na principech otevřenosti a poctivosti. Na rozdíl od jiných společností account manažery nikdy nehledáme prostřednictvím inzerátů, ani personálních agentur. Každý z našich account manažerů musel vyrůst zespoda, což znamená, že u nás nejméně dva roky pracoval jako programátor a musel dokázat, že k úspěšnému cíli dovede i nejsložitější projekty. Zároveň musel prokázat svou schopnost efektivně komunikovat a předcházet problémům. Zásadním kritériem pak je přirozená autorita mezi členy týmu a orientace na cíl.

Porada našich obchodníků v Praze. Třetím zleva v bílém tričku je Ing. Michal Rogozný, vedoucí account manažerů.
Porada našich obchodníků v Praze. Třetím zleva v bílém tričku je
Ing. Michal Rogozný, vedoucí account manažerů produktu ShopCentrik.

Account manager a jeho náplň práce

Account manager a jeho náplň práce

Primárním úkolem každého account manažera je řízení zakázky od jejího počátku až po úspěšné odevzdání, na jehož konci stojí spokojený zákazník. Account manager má přidělen svůj stabilní realizační tým (programátoři, databázoví specialisté, řezači, SEOspecialisté, testeři) a je zodpovědný za řízení všech zakázek tohoto týmu. Account manager je tak v denním kontaktu nejen se svým týmem, ale také se svými klienty.

Account manažeři – naši lidé na vaší straně

Account manažeři – naši lidé na vaší straně

Nespornou výhodou je, že se account manager podílí už na prvotní analýze každého projektu. Analýza se provádí přímo u zákazníka a ten tak svého account manažera zná od počátku a dopředu ví, na koho se v budoucnu bude obracet s jakýmkoliv problémem. Praxe je pak taková, že account manager řídí průběh tvorby e-shopu, zajišťuje personální naplnění a komunikaci s klientem. Úkolem account manažera je pracovat proaktivně a vyhýbat se tak potenciálním problémům v realizaci zakázky. Co se týče přístupu k našim zákazníkům, podporujeme naše account manažery v otevřeném přístupu a nezastírání pravdy. Snažíme se tedy o to, aby se na věci vždy dívali i pohledem zákazníka, protože si uvědomujeme, že jedině poctivý a objektivní přístup zajistí spokojenost na obou stranách.