Přechod na HTTPS. Proč jej neodkládat?

Komunikaci mezi vaším e-shopem a zákazníkem je potřeba chránit. Jednou z možností je využít SSL certifikátu, díky kterému je komunikace zabezpečena šifrováním.


Pokud váš e-shop ještě neběží na HTTPS a stále nad touto možností váháte, přečtěte si následující článek. A pro připomenutí se podívejte na to, co to vlastně SSL certifikát je a jaké jsou jeho druhy.

 

Proč přejít na HTTPS?

 

HTTPS je SEO friendly

 

Stránky, které jsou opatřeny SSL certifikátem má Google prostě radši, protože zabezpečení bere jako jednu z hlavních priorit.

Od ledna 2017 bude navíc Google zvýhodňovat weby běžící na HTTPS. Pokud si jej tedy do té doby pořídíte, odmění vás za to Google lepšími pozicemi ve vyhledávačích.

 

Nutnost pro Google Nákupy

 

V některých případech Google HTTPS dokonce vyžaduje. Jedná se např. o Google Nákupy.

Pokud je pro své podnikání využíváte, pak je pro vás SSL certifikát absolutní nutností. Google totiž kontroluje všechny, kteří jsou ke službě Google Nákupy registrováni a ty, které nemají HTTPS pak ze svého seznamu vyřazuje. Přímo Google tuto informaci na svých stránkách uvádí takto:

„Zpracování plateb a transakcí a také shromažďování citlivých a finančních osobních údajů od uživatelů musí probíhat přes zabezpečený server (chráněný technologií SSL s platným certifikátem SSL – https://)“

 

Zboží.cz už je také na HTTPS

 

Na HTTPS už přešel také cenový porovnávač Zboží.cz. Pokud Zboží.cz používáte, možná jste už tuto změnu zaregistrovali ve svém Google Analytics, kterým to mohlo pěkně zamíchat.

Co to pro vás znamená, pokud máte e-shop stále na HTTP?

  • běží-li váš e-shop na HTTP a zároveň máte neotagované kampaně, pak návštěvy pocházející ze Zboží.cz se budou v Google Analytics tvářit jako „direct“ popřípadě jako „none“. 

 

Abyste dále mohli získávat komplexní informace o návštěvách na vašem e-shopu, doporučujeme tedy přejít na zabezpečený protokol HTTPS.

 

HTTPS je čím dál tím více vyžadováno různými službami

 

Neustále roste počet externích služeb, které pro svůj provoz vyžadují protokol HTTPS. Kromě již zmíněných Google Nákupů se jedná např. o tyto:

  • Heureka Košík

API této služby podporuje pouze zabezpečené propojení pomocí SSL. S Heureka Košíkem se tedy mohou propojit pouze ti, kterým adresní řádek začíná HTTPS.

  • GoPay Inline

Jestliže využíváte, nebo chcete začít využívat tuto platební bránu, pak je SSL certifikát nutností.

 

Jak se zobrazují stránky s a bez HTTPS

 

To, jestli je web zabezpečený či nikoliv poznáte celkem jednoduše z adresního řádku dané stránky. Webová stránka, která je chráněná SSL certifikátem má v adresním řádku symbol zámečku, začíná HTTPS, popřípadě jsou v něm obě tyto informace. Tak to má např. e-shop Expert Elektro.

 

 

Google svůj prohlížeč neustále upravuje a postupně se snaží uživatele přesvědčit, že zabezpečení pomocí SSL je normální a standardní záležitostí. Za výchozí variantu byla doposud považována ta, kde se nenachází informace o šifrování (symbol zámku či HTTPS). Do budoucna má Google v plánu viditelně označovat právě ty nezabezpečené a weby, které jsou chráněny, bude brát jako výchozí.

Tyto změny můžete pozorovat hlavně v nové verzi prohlížeče Google Chrome, kde je nově vedle adresy přidáno malé písmeno "i" v kroužku pro více informací. Google tak zatím uživatelům podává informaci, že připojení není soukromé.

 

 

Google má v plánu weby bez HTTPS označovat červeně, popřípadě hned ve výsledcích vyhledávání s výstražným trojúhelníkem. Dalším krokem pak bude ze zabezpečených domén odstranit zkratku HTTPS – šifrovaná varianta se tak tímto stane výchozí. Červený adresní řádek v uživatelích evokuje chybu a nutí je se zamyslet, zda by se měli na takovéto stránce zdržovat, nebo ji raději opustit.

 

SSL certifikát vám rádi zajistíme, navíc za nejnižší ceny na trhu. Pomůžeme vám s výběrem toho nejvhodnějšího a „nasadíme“ jej na váš e-shop. Zadejte si ticket do helpdesku a nechte si jej zabezpečit co nejdříve.