Enhanced Ecommerce: Analyzujte zákazníky komplexně

Enhanced Ecommerce je rozšířením modulu Google Analytics Ecommerce a je součástí rozšířeného elektronického obchodu Universal Analytics. Díky tomuto nástroji získáte detailnější pohled na chování uživatelů ve vašem e-shopu, zjistíte míru opuštění košíku a jiných částí objednávkového procesu v rámci vašeho e-shopu. Také se dozvíte, které produkty zákazníci nejčastěji vkládají do košíku, nebo který produkt se zákazníkovi nejčastěji zobrazil. Z výsledků statistik Google Enhanced zjistíte, jak být úspěšnější, ve které části je potřeba zapracovat, kde jsou vaše silné a slabé stránky a co je třeba vylepšit.

Jaké jsou výhody modulu Enhanced Ecommerce

Klasický Ecommerce zobrazuje pouze informace v objednávce. Samotnou objednávku však neumí rozdělit na kroky v rámci nákupního procesu.
Enhanced Ecommerce umí rozlišit jednotlivé kroky nákupního cyklu a navíc umí oddělit ty zákazníky, kteří na vašem e-shopu chtěli nakoupit, ale z nějakého důvodu nákup nedokončili od těch, kteří nákup dokončili v pořádku. S nástrojem Google Enhanced můžete své zákazníky segmentovat zcela jednoduše. Jedinou nevýhodou tohoto modulu je složitá implementace, která se neobejde bez zkušeného profesionála.

Proč si Enhanced Ecommerce pořídit?

S Enhanced Ecommerce lze přesně analyzovat chování návštěvníků e-shopu. Sledovat můžete souvislosti mezi chováním zákazníků a produktů v průběhu celého nákupního procesu a to buď na úrovni jednotlivých produktů, nebo až v pěti produktových kategoriích najednou.

Díky tomuto nástroji budete přesně vědět odpovědi na následující otázky:
• Proč lidé nakupují produkt XY
• Jaký produkt promovat
• Zda fungují interní promoakce a bannery
• Kolik návštěvníků si zobrazilo detail produktu
• Který produkt se zákazníkovi nejčastěji zobrazil
• Kolik uživatelů došlo až do nákupního košíku a kolik lidí košík opustilo
• Kolik zákazníků úspěšně dokončilo objednávku

Co všechno můžete díky Google Enhanced analyzovat?


• Analýzu chování nakupujících – touto analýzou snadno zjistíte, kolik zákazníků si vaše produkty prohlíží, kolik z nich je vloží do košíku a kolik jich úspěšně dokončí objednávku. Analyzovat zde tak můžete všechny návštěvy bez aktivity, návštěvy se zhlédnutím produktů, návštěvy s přidáním do košíku (opuštění košíku, opuštění pokladny), nebo návštěvy s proběhlými transakcemi.
• Chování při platbě – především u vícekrokové objednávky hrozí nebezpečí, že zákazník zaznamená nějaké obtíže a nedotáhne svůj nákup do konce. Díky analýze chování při platbě přesně zjistíte, v jakém místě se tento problém nachází.
• Výkon produktu – pomocí této analýzy zjistíte, které produkty jsou na vašem e-shopu nejprodávanější.
• Značku a kategorii produktů – kromě konkrétních produktů dle statistik také zjistíte, které produktové kategorie a značky jsou u zákazníků nejoblíbenější a které tudíž máte včas naskladnit.
• Výkon seznamu produktů – e-shop je složen z částí, jako jsou kategorie, fulltextové vyhledávání, stránky značek, atd. Pokud chcete vědět, jaké jsou mezi těmito částmi rozdíly v tržbách a úspěšnosti, pak se vám zcela určitě bude hodit tato analýza.
• Storno objednávky – s Google Enhanced můžete provádět storna objednávek ke dni vzniku, co že je zásadní nedostatek oproti klasické verzi.
• Interní propagaci – v případě, že využíváte k interní propagaci např. bannery, pak se vám určitě vyplatí vědět, na kterých místech propagace funguje a na kterých naopak ne.
• Kupóny – zjišťovat můžete také úspěšnost jednotlivých kupónů, které na e-shopu poskytujete a to ať už se jedná o slevové, dárkové či jakékoliv jiné kupóny.
• Výkonnost affilate partnerů – pokud využíváte affiate systém, oceníte možnost analyzovat úspěšnost a ziskovost jednotlivých partnerů.

 

Jak to celé funguje, zjistíte také v shopexpo přednášce Vojty Mikuly, která se tomuto tématu podrobně věnovala.

Vojta Mikula z Picards a Enhanced E-commerce

Jestliže provozujete e-shop většího rozsahu, určitě Google Enhanced E-commerce vyzkoušejte, zadejte požadavek na tuto funkci do helpdesku, nebo kontaktujte svého accounta.