ISOTRA: Redesign řešení nám pomáhá vítězit

Společnost ISOTRA a.s. se zabývá výrobou a montážemi žaluzií. V segmentu stínicí techniky patří k úplné špičce a je považována za jednoho z technologických lídrů nejen v České republice, ale také ve světě. Firma byla založena na počátku 90. let a původně se věnovala velkoobchodu s těsněním do oken. Od roku 1995 začala ISOTRA a.s. na základě vysoké poptávky vyrábět také vlastní komponenty k žaluziím a dalším výrobkům stínicí techniky. Dnes disponuje vlastním vývojovým pracovištěm, projekční kanceláří, moderní nástrojárnou, lisovnou termoplastů a rozsáhlými výrobními procesy. Jedničkou na trhu je také díky modernímu renomovanému řešení od NetDirectu.


Proč se ISOTRA pustila do redesignu svého řešení?

Jako lídr trhu potřebovala společnost ISOTRA a.s. moderní řešení, které by respektovalo veškerá specifika prodávaného sortimentu. Původní řešení využívalo zastaralou technologii a nebylo možné jej využívat responzivně. Bylo také nutné inovovat stávající funkcionality, a to s ohledem na aktuální trendy. NetDirect nabídl ucelený koncept nového webového portálu, který společnosti ISOTRA a.s. vyhovoval. „Vybrali jsme si řešení od NetDirectu, protože tvořili i naše původní řešení a jejich koncept zpracování přihlížel také k faktu, že jsme nový portál potřebovali prezentovat na mezinárodním veletrhu stínicí techniky ve Stuttgartu v únoru 2015.“ vzpomíná jeden z majitelů firmy a zároveň PR manažer Erich Stavař.

Erich Stavař, majitel a PR manažer firmy

NetDirect koncipoval řešení s ohledem na klíčové zákazníky společnosti ISOTRA. Samotné realizaci projektu předcházela spousta schůzek, opakovaný brainstorming a mnoho otázek a odpovědí. „Díky speciálnímu konfigurátoru žaluzií je náš e-shop zcela jedinečný, a proto byl také velmi složitý na výrobu. Některá specifika (např. možnosti různých nastavení na uživatelských účtech) celý proces ještě více zkomplikovala, ale výsledek nakonec v lecčemž předčil naše očekávání.“ říká Stavař.

Nové řazení kategorií v horním menu

Nové řazení kategorií v horním menu

Původní řazení kategorií v horním menu


Cesta od wireframů až k dokonale vyladěnému webu


Velký důraz kladla ISOTRA na vizuální podobu portálu. Grafika musela korespondovat s funkčností jednotlivých prvků. „Realizovali jsme sice počáteční wireframe, ale i po dokončení e-shopu jsme v grafice dělali další dodatečné změny.“ hodnotí Stavař a dodává, že chyby se objevovaly i při implementaci nového designu a funkcionalit, ale vzhledem k složitosti celého portálu byla chybovost v normě a veškeré chyby se promptně řešily.
Jedná se o velmi specifické B2B řešení. Web se dělí na dvě přístupové části: E-shop a Portál pro partnery a disponuje interaktivní sítí prodejců. Je propojen s ekonomickým systémem K2.

Největší specialitu představuje již zmiňovaný konfigurátor žaluzií, který je také jednoznačně nejužitečnější funkcionalitou celého řešení. „Vyladění konfigurátoru trvalo nejdéle ze všeho. Jde o složitý proces, při kterém je konfigurátor přebírán přímo z ERP systému K2. Vyřešil se tím ale náš problém s udržováním jednoho konfirgurátoru v e-shopu a dalšího v systému K2. Máme to propojeno tak skvěle, že e-shop z ekonomického systému přebírá náš konfigurátor i se spoustou vazeb a nastavení a díky němu je prezentace na frontendu e-shopu opravdu snadná.“ pochvaluje si Stavař.


Redesign není v žádném případě jednoduchým projektem. Proto Erich Stavař doporučuje hlavně důkladnou analýzu projektu a dostatečný čas na jeho přípravu. „Kdybychom se redesignu pouštěli znovu, šli bychom asi stejnou cestou, i když vždycky se dá něco udělat jinak. Ale to poznáte až za provozu. U NetDirectu ale žádná změna neznamená problém a to na celém projektu velmi oceňuji.“ uzavírá Stavař.


Vybrané funkcionality na řešení ISOTRA

 Vybrané funkcionality na řešení ISOTRA