Jak na vánoční newsletter, který prodává

Kdo letos vyhraje v předvánočním shonu v mysli (a peněžence) zákazníka kýžené vítězství? A co o tom rozhoduje? Přece to, jak jste na nadcházející nákupní horečku připraveni. Co rozhodně pomůže, je chytlavý vánoční newsletter a s ním spojená prodejní kampaň. Že s tím nemáte žádnou zkušenost? Rádi vám dáme 7 užitečných tipů.

Ještě než se vrhnete do tvoření té slavnostně laděné vánoční nadílky, musíme se zeptat: Je pro váš obor kampaň vhodná? Pokud ne, pak můžete newsletter, coby její nástroj, využít pro PFko a poděkování svým partnerům. Chcete předvánoční nákupní šílenství využít ve svůj prodejní prospěch? Pak tady je sedmero pohádkových rad.

1. Do kampaně zahrňte to, v čem jste originální. V čem váš sortiment vyniká oproti konkurenci. Dejte ve firmě hlavy do hromady a o tvůrčí nápady nebude nouze.

 

2. Důležitá je kvalita obsahu, ne kvantita. Tak.

 

3. Pište čtivě, inspirujete se pěknými slovními spojeními. Nebojte se vymyslet originální předmět e-mailu. V rámci chystané zimní kampaně také můžete zkusit A/B testování několika verzí odesílaných textů / předmětů. Zjistíte, co funguje lépe a co dělat příště stejně / jinak.

 

4. Pěkný vzhled pomáhá. Tedy prodává. A pomůže i prodat i obsah vašeho newsletteru - obraťte se proto na šikovného grafika. Vkusně zakomponuje vaše logo a styl vašeho e-shopu do zimního hávu celé kampaně. Vytvoří vám krásnou šablonu, jen pak do ní obsah nasypat.

 

5. Pravidla hry. Abyste předešli případným zklamáním, upozorněte své zákazníky na poslední možný termín dodání. (Přes který nejede ani Santa na saních.) Ideálně i na vašich www stránkách.

 

6. Speciální vánoční sety, balíčky pro maminku, dědu, babičku… za zvýhodněnou cenu, lákají ke koupi. Máte je také v nabídce? Prima. Šup sem s nimi.

 

7. Odkazy. Ano, nabídka v newsletteru musí zahrnovat funkční odkazy do vašeho e-shopu, z produktu v e-mailu na konkrétní produkt u vás. Ty si vyzkoušejte. Že vše funguje, jak má, a vede tam, kam jste zamýšleli. Závěrem vyzvěte čtenáře e-mailu k akci (třeba “Pořiďte si dárky u nás!”) a to klikacím tlačítkem. Otestujte celý e-mail zasláním na vaši e-mailovou adresu. Ano? Máte to? Paráda! Pak už jen hromadně odeslat.

 

P.S.: Vánocemi nákupy u vás nekončí. Připravte se na povánoční výprodeje. Podobně, jako na tuto kampaň.