Letem světem z novinek v českých cenových porovnávačích

Minulý měsíce se konal již pátý ročník Nekonference. Hlavním tématem jako vždy byly cenové porovnávače. Přinášíme jen pár zásadních věcí, které byste rozhodně měli vědět, pokud "zbožáky" tvoří jednu z hlavních součástí vašeho marketingového plánu.

Co se v prostředí cenových porovnávačů dělo v roce 2015?

V souboji Heureka vs. Zboží stále vede Heureka, která si své prvenství ještě více upevnila. Sklik se pustil do produktových kampaní. Do e-shopů s módou chodí nejvíce zákazníků z módního vyhledávače Glami (a to ještě letos nenakupoval Ježíšek, který většinou vybírá právě přes porovnávače). PLA v AdWords se pro e-shopy staly základem PPC kampaní. Na scénu vstoupily nové, oborově zaměřené, porovnávače: Biano, Favi , nebo třeba Shopalike. Zboží přišlo s novým XML feedem a novinkami v měření konverzí a statistikách. Google nákupy začaly vyžadovat zabezpečení HTTPS protokolem a Facebook spustil dynamický remarketing.

Změny, které chystá Zboží.cz

Zboží ohlásilo, že skončí s podporou struktury starého XML feedu. Původní XML feed odstřihne už letos 1. srpna. Nová struktura XML feedu mimo jiné zajistí lepší párování produktů s nabídkami a umožní lepší řazení produktů v jednotlivých kategoriích. A jestli znáte mapování kategorií na Heurece, připravte se na to brzy také na Zboží. Novinkou ve feedu bude také tag <EROTIC>, který umožní export produktů 18+.

Na nový XML feed zatím přešlo asi 40% českých e-shopů, zbývajících 60% by si tedy mělo pospíšit. Pokud ještě nový XML feed neřešíte, kontaktujte nás ticketem v helpdesku a dáme se do toho. S implementací nového feedu zbytečně neotálejte, můžeme narazit na nějakou nečekanou překážku a zbytečně byste si tak pozastavili svou reklamu na Zboží.

Seznam připravil zbrusu nový analytický nástroj

Nový analytický nástroj Seznamu se po přihlášení propojí s vaším účtem na Zboží. Reporter měří například proklikovost pozic a bude se hodit nejenom zapřisáhlým milovníkům statistik.

Význam produktových inzerátů na Skliku roste

Od jara fungují produktové inzeráty Skliku automaticky také na tabletech a mobilech. Navíc se používají stále častěji. Jen v dubnu 2016 je do svého reklamního rozpočtu zařadilo 2900 e-shopů. Význam produktových inzerátů se bude nadále zvyšovat, proto Sklik radí:

  • Připravte si feed podle specifikace
  • Vytvořte si více produktových skupin a dělte je podle segmentů
  • Dejte si pozor na omezený rozpočet
  • Mějte i skupiny s nabídkami, které nejsou skladem

Heureka stále zdokonaluje své funkce

Vylepšila měření NPS. Měření poskytuje přesnější zpětnou vazbu a velkou roli hrají přidaní smajlíci, kteří vyjadřují spokojenost s nákupem. Přibyly nové datové reporty, které zajistí lepší přehled o produktech. Do XML feedu se dostal tag GIFT. Můžete si také vyzkoušet nový našeptávač. Na slovenské Heurece odstartovala služba Košík. Na mobilní Heurece začaly fungovat Product Ads. Pro odbornou veřejnost spustila Heureka certifikace.

V nejbližší budoucnosti plánuje Heureka mimojiné rozšíření povinného HTTPS protokolu i na jiné služby než Košík. Také bude brzy vyžadovat povinné parametry. Mobilní Heureka chystá platby na jeden klik.

Pokud chcete některou ze zmiňovaných novinek v prostředí cenových porovnávačů implementovat do svého e-shopu, neváhejte nás kontaktovat.