Zbystřete: Zasíláte data do Heureky ve správném formátu?

V sekcích se sportovními potřebami dochází k revizi zařazení produktů. Další změny můžete pozorovat také v sekci s pneumatikami. Jak tyto novinky ovlivní vaše exporty na porovnávač a co je třeba prověřit?

Revize sekce sportovní potřeby

Podle dostupných informací z Heureky dojde v nejbližší době k prohlídce zařazení produktů v sekci sportovní potřeby. Pokud u zboží neuvádíte dostupné varianty produktů a povinné informace, může se vám stát, že vaše již zařazené produkty budou vyřazeny. Obecné či nedostatečné názvy nejsou přípustné, proto raději své zboží zkontrolujte, ať předejdete případným nedorozuměním.

Podle Heureky se potenciální zákazníci mohou na porovnávači setkat s tím, že na základě obecných názvů lze na detailu hledaného zboží najít rozdílné produkty. Pokud pak na některý produkt kliknou a nabídka v e-shopu neodpovídá, e-shop opouští, takže nedojde k žádné konverzi. Správně by se zákazníci měli v e-shopu dostat na stejnou nabídku jako na Heurece.

Dodržování základních pravidel by mělo vést ke zlepšení konverzí a zvýšení celkové spokojenosti vašich zákazníků. Proto si ověřte, zda všechna data máte ve správném formátu.

  • Správné zařazení do kategorií

Pokud pro své zboží uvedete přesnou cestu do kategorií Heureky, dojde k rychlejšímu spárování produktů. Dále musí být produkty rozděleny do jednotlivých kategorií podle druhu zboží. V případě, že uvedete pouze druh sportu nebo výrobce, produkty se vám nezařadí správně.
Aktuální strom kategorií pro Heureka.cz

  • Označení produktů v tagu PRODUCTNAME

Název zboží musí obsahovat výrobce produktu (případně značku, pod kterou je produkt prodáván), řadu, barevnou variantu, velikost (pokud je produkt nabízen ve více barevných variantách) a modelový rok.
Více informací ke kategoriím

  • Vyplnění tagu PARAM

Pro efektivnější filtrování se zaměřte na důsledné vyplnění parametrů. V XML feedu tak učiníte vyplněním tagu PARAM.
Pokud je produkt známý pod jinou značkou, než je výrobce, doporučujeme uvést značku nejen do názvu (tag PRODUCTNAME), ale i do tagu MANUFACTURER. Ten je využíván pro zařazení pod filtrovací parametr výrobce/značka.
Podívejte se na příklad, jak tag správně vyplnit

Párování hraček na Heurece

I v kategoriích s hračkami dochází k chybnému párování produktů, kdy se různé zboží hromadí do jednoho produktu. Proto i v této sekci je třeba dodržovat následující pravidla.

  • Správné zařazení do kategorií

Veškeré zboží musí být rozděleno do kategorií podle daných hraček (auta, panenky, puzzle, stavebnice Lego apod.). Nestačí tedy jen obecné nadkategorie (Hračky, Stavebnice…).
Příklad:

  • „Dětské zboží | Hračky | Hračky pro holky | Panenky a barbie“
  • „Dětské zboží | Hračky | Stavebnice | Stavebnice Lego“

Přesná cesta dle kategorií Heureky, stejně jako v případě sportovních potřeb, bude znamenat rychlejší spárování produktů.

  • Označení produktů v tagu PRODUCTNAME

U názvu uveďte výrobce a údaj pro danou variantu (barva, materiál, velikost…). U stavebnic je to například PN, u puzzle počet dílků apod.
Příklad:

  • Lego city 60004 Hasičská stanice
  • Lego city 7208 Hasičská stanice
  • Plyšový krtek 30 cm
  • Plyšový krtek 15 cm
  • Vyplnění tagu PARAM

I u hraček je vhodné zaměřit se na vyplnění parametrů (tag PARAM).
Např: u produktu Lego city 7208 Hasičská stanice
<PARAM> <PARAM_NAME>té¬ma<PARAM_NAME/> <VAL>city<VAL/> <PARAM/> <PARAM> <PARAM_NAME>věk<PA¬RAM_NAME/> <VAL>5+<VAL/> <PARAM/> <PARAM> <PARAM_NAME>počet dílků<PARAM_NAME/> <VAL>662 ks<VAL/> <PARAM/>

Protektory naleznete nově i v katalogu

Další změny vás čekají už přímo u jednotlivých kategorií - konkrétně u pneumatik. I přes původní záměr Heureky řadit protektory do zvláštní kategorie se žádné změny nekonají. Protektory se budou řadit do klasické sekce: Heureka.cz | Auto-moto | Pneumatiky, stejně jako ostatní pneumatiky pro osobní automobily. Rozlišovány však budou pomocí tagu PARAM a zákazníci je dohledají pomocí parametrů.
Příklad:
<PARAM> <PARAM_NAME>pro¬tektor</PARAM_NA¬ME> <VAL>ano</VAL> </PARAM>