Pro lepší SEO - registrujte svůj shop nebo webové stránky do katalogů snadno, levně a bez dřiny

V tomto článku se dozvíte, proč je dobré registrovat shop nebo web do katalogů, a jak vám to pomůže v optimalizaci pro vyhledávače. Nakonec vám poradíme, jak celou věc elegantně vyřešit.

Bodové hodnocení webů vyhledávači (Ranky)

Vyhledávače dávají webovým stránkám určité bodové hodnocení. Toto bodové hodnocení je jedním z faktorů, které ovlivňují výsledky vyhledávání ve fulltextech vyhledávačů. Bodové hodnocení je známé pod pojmy například Google Page Rank (GTPR), Seznam S-Rank (S-Rank) , Jyxo Rank, Alexa Rank a podobně. Každý vyhledávač užívá své vlastní hodnocení s různými hodnotami. Tato bodová hodnocení mají vliv na pozice webů ve výsledcích vyhledávání - čím vyšší hodnoty, tím lepší umístění. Pokud vyhledávač indexuje dva stejně dobře optimalizované weby, rozhoduje se, který web dá na první pozici právě dle hodnoty jeho bodového hodnocení, tedy dle vyššího Ranku.

Ukázka S-Ranku Seznamu.
V červeném rámečku vidíte S-Rank tohoto webu na takzvané Seznam lištičce,
kterou si můžete zdarma
nainstalovat do svého prohlížeče.

Ukázka Page Ranku Google.
V červeném rámečku vidíte GTPR tohoto webu na takzvaném Google toolbaru,
který si můžete zdarma
nainstalovat do svého prohlížeče.

Čím a jak lze ovlivnit bodové hodnocení

Body webům přidělují vyhledávače dle mnoha faktorů. Mezi nejdůležitější patří zpětné odkazy vedoucí na daný web a celková optimalizace stránek z pohledu SEO. Čím více kvalitních zpětných odkazů vede na danou stránku, tím větší hodnocení daná stránka získá.

Velmi důležitou roli hraje počet zpětných odkazů, které lze získat mnoha způsoby. Mezi nejlevnější patří registrace do katalogů. Registrace do vyhledávačů bývá ve většině případů zdarma, je vhodně zaměřena (myšleno tématicky) a pomůže tak získat velký potenciál vhodných (tzv. relevantních) zpětných odkazů. Zpětné odkazy lze rovněž získat pomocí vzájemné výměny odkazů mezi partnerskými weby, popřípadě pomocí placených zpětných odkazů, kdy někomu platíme měsíční paušály, aby na nás odkazoval. Dalšími možnostmi získávání zpětných odkazů jsou různé verze placených systémů.

Nejvýhodnější zpětné odkazy – registrace do katalogů

Jak již bylo uvedeno, jsou registrace do katalogů nejvhodnějšími zpětnými odkazy vedoucími na váš web. Tyto odkazy bývají katalogy zveřejňovány bezplatně. Nemusíte na ně zpětně odkazovat a tudíž neztrácíte část svých Ranků. Tyto odkazy jsou přesně zaměřené na cílovou skupinu vašich návštěvníků, což vyhledávače hodnotí velmi pozitivně (relevance). Vyhledávače sice nemívají ve svých kategoriích vysoké hodnoty Ranků, které vám předávají, nicméně každý odkaz se počítá. Jediná námaha spojená s registracemi do katalogů je časová náročnost, která je ale podstatně menší, než výměna kvalitních zpětných odkazů s jinými weby. Pokud chcete ušetřit váš čas, je vhodné využít některého z profesionálů na registrace do katalogů, kteří tuto činnost zvládnou velice rychle.

Jak se počítá Google Page Rank

Existuje obecný vzorec na výpočet Google Page ranku:

PR(A) = (1-d) + d (PR(P1)/N(P1) + ... + PR(Pi)/N(Pi) ... + PR(Pn)/N(Pn)),

(Kde PR(A) je PR nějaké stránky, d - utlumující faktor 0-1, obvykle nastavený na 0,85, PR(Pi) - PR stránky odkazující na A, N(Pi) - počet odkazů na stránce.)

Princip na vypočítání Ranků je u všech vyhledávačů podobný. Platí, že čím méně je odkazů na stránce, tím vyšší hodnota se bude předávat v rámci jednoho odkazu. Jediný odkaz ze stránky 4/10, kde je například 10 odkazů, může mít vyšší hodnotu než například odkaz ze stránky 5/10, kde je 100 odkazů.

Jak získat co nejlepší registrace do katalogů? (doporučení)

Jak získat co nejlepší registrace do katalogů? (doporučení)

S tímto problémem vám rádi pomůžeme a dokážeme pro vás vybudovat ty nejvhodnější zpětné odkazy z pohledu optimalizace pro vyhledávače (SEO).

Pokud máte zájem o realizaci a patříte mezi klienty NetDirectu, zadejte prosím váš požadavek do našeho zákaznického HelpDesku zde a požadavek bude realizován v nejkratším možném čase.