SEO - Kdo přináší více návštěvníků pro můj shop? Seznam, Google nebo snad ti druzí?

Slýcháváte často věty typu "ze Seznamu nám chodí XYZ lidí, ale na Google se nechytáme", nebo věty s naprosto opačným zněním? Návštěvnosti generované vyhledávači jsou pro každý eShop vodou na mlýn a pokud voda neteče, mlýny se přestávají točit. Individuální zkušenosti provozovatelů obchodů s vyhledávači jsou různé. Pohlédněme však na souhrnné statistiky TOPlistu, jež nám řeknou více.

Statistická data z TOPlistu

TOPlist.czje nejoblíbenější česká hitparáda webových stránek. Provozovatelé jakýchkoliv www stránek si zde své stránky mohou bezplatně zapsat, umístit do svých stránek měřící kód a pak už jen sledovat trendy svých dat nebo se poměřovat s ostatními. Právě díky tomu, že TOPlist shromažďuje tak obrovskou množinu dat a poskytuje řadu úhrnných statistik, mohli jsme napsat tento článek.

Kdo to tady vede a kdo je tady do počtu?

Na TOPlistu jsou registrovány především české servery, v menší míře i servery slovenské. Celkem TOPlist eviduje téměř 500 000 serverů - www stránky, webshopy, atd. Níže uvedené statistiky se samozřejmě týkají pouze serverů, které TOPlist využívají, nejedná se tedy o stoprocentně kompletní data českého a slovenského internetu. Graf si také můžete prohlédnout přímo na TOPlistu.

Graf ukazuje procentuální podíly jednotlivých vyhledávačů na návštěvnosti českých serverů.
Graf ukazuje procentuální podíly jednotlivých vyhledávačů na návštěvnosti českých serverů.

Na zobrazeném grafu můžete vidět, že podíl Seznamu (červeně) na průběžně generovaném grafu návštěvnosti jen velmi mírně klesl o pár procentních bodů. Na druhou stranu podíl Google.cz (zeleně) během roku stoupnul také jen mírně. Pokud se tedy nestane nic převratného, Google.cz bude Seznam dohánět ještě pěknou řádku let. Za zmínku pak z pohledu majitelů e-shopů stojí ještě "veliký" Google (žlutě) a pro slovenské e-shopy Google.sk (modře). Ostatní "propagační" zdroje jsou ve velkém závěsu.

Co si z prezentovaných dat vzít?

Ideálním stavem z pohledu SEO je dobré zaindexování na Seznamu i Google. Je však zřejmé, že Seznam má pro české stránky v současné době větší význam. Samozřejmě bude existovat mnoho výjimek a majitelů e-shopů s dobrým zaindexováním na Google, kterým Google přináší více než Seznam. Nicméně globální statistiky ukazují, že Seznam, alespoň zatím, přináší v globále více.