Ukažte konkurenci záda: Používejte strukturovaná data

Pokud chcete svůj e-shop opticky zviditelnit ve výsledcích vyhledávače Google, začněte se strukturovanými daty, tzv. rich snippets. Jejich prostřednictvím své zákazníky dobře oslovíte již během času, kdy brouzdají vyhledávačem.

K čemu rich snippets slouží a jak fungují?

Strukturovaná data, tzv. rich snippets, zpřehledňují výsledky Google hledání. Díky nim se k uživateli dostanou hlavně ty informace o vašich produktech, které ho skutečně zajímají. Např. zda je zboží skladem, kolik stojí, či jaké má hodnocení. Hodnocení většinou bývá znázorněno graficky pomocí hvězdiček. Všechny tyto informace zvyšují pravděpodobnost, že zákazník do Vašeho e-shopu klikne a že dojde ke konverzi. Google tyto údaje zobrazí v přehledně strukturovaných řádcích:

Co získáte používáním strukturovaných dat?

  1. Významné zlepšení CTR z vyhledávačů
  2. Zviditelnění  e-shopu ve výsledcích hledání

Jak probíhá implementace a co všechno se objeví se vašich rich snippetech?

Do stávající stránky Vašeho e-shopu přidáme standardizovaný strojově čitelný kód, který je pro indexovací roboty dobře průchodný. Tím docílíme toho, že data budou strukturovaná přesně podle požadavků Google vyhledávače. Typické rich snippety pro detail produktu obsahují tato označení:

  • Název produktu
  • Popis produktu
  • URL obrázku
  • Výrobce
  • Nabídky
  • Cena produktu
  • Měna
  • Dostupnost
  • Numerické hodnocení produktu (to se poté převede do hvězdiček)
  • EAN


Přidat lze i další údaje, záleží na tom, co chcete, aby vaši zákazníci v Googlu našli. Do strukturovaných dat vám můžeme převést také drobečkovou navigaci, která se pak bude ve výsledcích objevovat rovnou u každého produktu a zákazníci k němu lépe najdou cestu.

Implementaci údajů potřebných k fungování rich snippets provede náš zkušený programátor. Časová náročnost je individuální, závisí na typu projektu a vašich konkrétních požadavcích. Založte si ticket do HelpDesku a my vám pošleme cenovou kalkulaci přímo na míru. Nebo pouze odpovězte na tento e-mail a my v HelpDesku založíme ticket za vás.


Otázky a odpovědi k rich snippetům

Jak rychle se strukturovaná data ve výsledcích Google hledání obnovují? Např. když změním cenu produktu, kdy se ta nová cena propíše do výsledků vyhledávače?
Strukturovaná data se ve výsledcích Google hledání obnovují vždy, když indexovací robot navštíví stránky vašeho e-shopu. A to může být jednou za dva dny, nebo také za dva týdny. Reindexace závisí na popularitě a dynamice vašeho webu. Oblíbené weby navštěvují roboti častěji, než statické, nečinné stránky.

Jak poznám, který rich snippet mi bude fungovat a který ne?
Ne všechny rich snippety jsou pouze produktivní. U některých je třeba jejich nasazení zvážit, nebo otestovat. Velmi ošemetný údaj představuje např. cena produktu. Některé cílové skupiny vysokou cenou oslovíte, jiné naopak odradíte. Výrazně nižší cena v porovnání s konkurencí zase může vzbuzovat nedůvěru k celému e-shopu. Nebojte zkoušet a testovat, vyplatí se to.