Vše okolo EET pro e-shopy

Elektronická evidence tržeb. Žhavé, místy až ožehavé téma, které se na vás poslední dobou valí ze všech stran. Přinášíme vám ty nejpodstatnější informace, které pro vaše podnikání potřebujete vědět. Informace v tomto článku navíc budeme průběžně aktualizovat a doplňovat, aby vám neunikl žádný podstatný detail. Zkrátka to všechno pohlídáme za vás.

 

Kdy EET vypukne

 

EET bude probíhat celkem ve 4 fázích. První začíná už letos v prosinci. Postupně se tak do EET zapojí všechny segmenty.

  • Od 1. prosince 2016 – segment ubytování, pohostinství a stravování
  • Od 1 března 2017 – velkoobchod a maloobchod. Právě zde si udělejte velký vykřičník. Druhá fáze se totiž týká i většiny e-shopů.
  • Od 1. března 2018 – svobodná povolání, doprava a zemědělství
  • Od 1. června 2018 – řemesla a výroba


Které platební metody spadají pod EET

 

Ať už to dává smysl či nikoliv, pod EET spadá celá řada platebních metod. Pro některé (především menší) e-shopy to bude mít dalekosáhlé, možná i existenční důsledky. Zruší tak třeba jak online platby, tak platby v hotovosti a s tím spojený osobní odběr. Online nakupování tak bude zase o něco komplikovanější.

 

  • Platba kartou

EET se vztahuje na všechny online platby kartou (např. PayPal, GoPay, PayU, atd.). Poskytujete-li na svém e-shopu tento způsob platby jako jednu z možností, pak si 1. března 2017 určitě zapište do diáře.

Vztahují se zde jak platební terminály, tak platební brány.

 

  • Hotovost

V tomto případě není vůbec nad čím váhat. Jakákoliv hotovost rozhodně pod EET spadá.

 

  • Stravenky, poukazy a obdobné platidla
  • Směnky, šeky

 

Kterých plateb se EET naopak netýká

 

Naštěstí se evidence nebude týkat úplně všech způsobů platby. Podívejte se, které tvoří výjimku:

 

  • Bezhotovostní platby

Tento způsob platby pod EET nespadá z jednoduchého důvodu. Veškeré údaje o platbě jsou totiž snadno dohledatelné a prodejce s hotovostí nepřichází vůbec do styku.

 

  • Dobírka

Dobírka patří mezi nejpoužívanější a je mezi českými zákazníky nejoblíbenější platební metodou. Můžete si tedy s klidným srdcem oddychnout. Dobírka pod EET spadat nebude (pokud se tedy do té doby něco nezmění). Jsou pro to však stanové podmínky, za kterých to platí.

Pokud tedy přepravce (coby třetí osoba figurující při prodeji) zašle e-shopu peníze za dobírku na bankovní účet, pak dobírka pod EET nespadá. Současně je úplně jedno, jestli zákazník dal přepravci peníze za zboží v hotovosti či jinak. Rozhodující je transakce, kterou provádí přepravce.

 

Za jakých okolností by tedy dobírka pod EET spadala?

Pokud by přepravce uhradil e-shopu částku za dobírku jiným způsobem, než právě zasláním na bankovní učet.

Záleží tak na domluvě e-shopu a vybraného dopravce.

 

Jak se na EET můžete připravit?

 

Uděláme maximum pro to, aby váš e-shop byl na EET připraven v odpovídajícím čase a kvalitě. Pro snazší orientaci jsme vytvořili 3 kategorie.

Podívejte se, do které skupiny patříte a podle toho podnikneme společné kroky:

  • Máte ERP systém – kontaktujte jej a zeptejte se, zda poskytuje pro EET nějaké řešení. Pokud ano, máte vyhráno, protože nemusíte nic dalšího řešit, ERP systém se o to postará za vás
  • Máte ERP systém, který ale neřeší EET – v takovém případě stačí vyplnit v helpdesku ticket s žádostí o EET. Společně pak najdeme nejvhodnější řešení, které do vašeho e-shopu implementujeme.
  • Nemáte žádný ERP systém – pak pro vás nastává stejná situace jako v bodě 2. Založte si ticket s tímto požadavkem.

 

Jak to vlastně bude probíhat?

 

Jako e-shop můžete využít online řešení EET.

Jakým způsobem se napojíte na finanční správu a jak bude celý proces vypadat? Podívejte se na následující kroky:

  1. Na e-shopu probíhá výběr platební metody zákazníkem
  2. E-shop vystavuje objednávku
  3. Zákazník provádí platbu – přes platební bránu či kartou
  4. Je vystaven daňový doklad. Jeho součástí bude nově také „datová zpráva“ která obsahuje informaci o proběhlé transakci. Automaticky s vystavením daňového dokladu se zasílá v XML formátu finanční správě
  5. Finanční správa na základě „datové zprávy“ zasílá potvrzení e-shopu o doručení. Potvrzení obsahuje unikátní kód účtenky.
  6. Pro zákazníka se vystaví finální daňový doklad, který obsahuje také onen unikátní kód
  7. E-shop posílá zákazníkovi potvrzovací e-mail včetně přiloženého daňového dokladu, který obsahuje informace potřebné pro EET.

 

Celou situaci neustále monitorujeme. Pokud se chcete dozvědět aktuální informace, podívejte se sem tam do tohoto článku.

S ShopCentrikem se navíc nemusíte obávat žádných komplikací, o vše se postaráme, technicky vyladíme k vaší nejlepší spokojenosti.