Vylaďte svůj e-shop k dokonalosti

Držte krok s dobou, inovujte, pořiďte si některou z vychytávek, zvyšte si díky nim svůj obrat a buďte ještě úspěšnější.

Plánujete na svém e-shopu realizovat menší či větší úpravy? Objednejte si některého z našich šikovných programátorů. Pokud se navíc rozmyslíte včas a objednáte si hodiny do konce tohoto roku, získáte příjemnou slevu ve formě nižší hodinové sazby jako vánoční dárek od nás.

 

Co by vám rozhodně nemělo chybět?

 

Protože je ShopCentrik e-shop na míru, můžete si na něm nechat upravit prakticky cokoliv. Podívejte se na ty nejdůležitější vychytávky.

 

1. Responzivní design

 

Responzivní design je základ a zákazníci ho berou už jako samozřejmost. Díky responzivnímu designu se e-shop vždy přizpůsobí jakémukoliv zařízení. V dnešní době, ve které převládají chytré zařízení jako smartphony a tablety by tato funkce neměla chybět žádnému e-shopu.

Ať už si budou zákazníci na vašem e-shopu vybírat a nakupovat produkty prostřednictvím PC, mobilu, tabletu, nebo notebooku, s responzivním vzhledem nebudou muset nic složitě hledat, neustále zvětšovat stránku, aby si ji mohli lépe prohlédnout, ani pátrat, jak se dostanou na další stránku, detail produktu, do košíku, atd.

Podívejte se na všechny důvody, proč se vyplatí vsadit na responzivní design.

 

2. Cross-selling a upselling

 

Cross-selling

Obrat vám spolehlivě zvýší cross selling, neboli doporučování souvisejícího zboží. Pokud tuto možnost na svém e-shopu zatím nemáte, rozhodně si ji pořiďte co nejdříve. Díky cross-sellu si totiž můžete zvýšit obrat až o 35 %.

Jedná se o velmi efektivní způsob doporučování souvisejícího zboží či služeb. Třeba k notebooku pak doporučuje např. myš, brašnu, flashdisk, atd.

Pro zákazníky je to navíc velmi pohodlný způsob nákupu, protože nemusí přemýšlet nad tím, zda je příslušenství, které si k základnímu produktu vybral kompatibilní. Nabídku souvisejícího zboží je nejefektivnější umístit přímo do košíku, nebo na detail daného produktu.

Promyslete si, jaké produkty pro cross-selling použijete. Jejich cena by neměla být vyšší, než 30-50 % z ceny vybraného produktu.

 

Upselling

Také upselling napomáhá zvyšovat váš obrat a to o 10-30 %. Místo souvisejícího zboží ale nabízí vyšší verzi daného produktu, nebo produktové třídy. U příkladu s notebookem by to byl např. výkonnější procesor či větší paměť. Zákazník si tedy vybere základní produkt a k tomu se mu vytvoří vylepšené a dražší varianty. Jedná se o velmi efektivní způsob doporučování „vyladěného“ zboží.

Je potřeba vzít v úvahu, že zákazník není ochoten připlatit si více, jak 20 % z ceny produktu, který si vybral.

 

Cílem cross-sellingu i upsellingu je nejen vyšší zisk, ale také spokojený zákazník. Důležité nabízet produkty, které jsou kompatibilní a neliší se příliš od produktu vybraného zákazníkem.

 

3. Kompletní redesign

 

 

 

E-shop je v podstatě něco jako výloha běžného kamenného obchodu. První dojem si návštěvníci utváří právě na základě toho, jak váš e-shop vypadá a jak na něj působí jako celek. Pokud máte zastaralý design, je možné, že to potencionální zákazníky natolik odradí, že z vašich stránek prostě utečou.

Od okamžiku, kdy návštěvník vkročí na e-shop máte zhruba 3-5 sekund, během kterých se rozhoduje, zda na něm bude trávit dále čas.

Mimo jiné musí zákazníci jednoznačně pochopit následující:

  • kdo jste
  • co prodáváte
  • a proč by si vás měli vybrat

 

Designový vzhled je pro moderní e-shopy samozřejmostí. Ostřílené úsloví, že v jednoduchosti je krása platí i pro e-shopy. Naservírujte zákazníkům veškeré informace, produkty, články, atd. tak, aby je lehce našli. Úvodní stránka o vás hodně prozradí. Měla by být přehledná, aby zákazník jasně věděl, kde co najde.

Ruku v ruce s grafickým designem jde také funkčnost a obsahová stránka e-shopu, bez kterého se moderní e-shop prostě neobejde. 

Podívejte se, jakou proměnou prošla např. firma ISOTRA a nechte si také redesignovat e-shop.

 

4. Komplexní analýza zákazníků

 

Získejte dokonalý přehled o vašich zákaznících. Analyzujte je pomocí Enhanced Ecommerce. Díky této metodě se dozvíte, jakým způsobem se zákazníci při nákupu rozhodují. Zjistíte, jaké produkty zákazníci nejvíce vkládají do košíku, kolik uživatelů si zobrazilo detail produktu, kolik jich došlo do nákupního košíku a kolik jich objednávku úspěšně dokončilo, atd.

Jak to funguje a co všechno díky Enhanced e-commerce získáte, se dozvíte zde.

 

5. Personifikovaný našeptávač ve vyhledávání

 

 

 

Našeptávač ve vyhledávání funguje jako šikovný pomocník, který zákazníkovi napovídá hledaný produkt už při zadání prvních pár písmen. Postarejte se o své zákazníky, ať nemusí tápat, pořiďte si na svůj ShopCentrik našeptávač, se kterým se zákazníci neztratí.

Našeptávač ve vyhledávání sebou přináší řadu nesporných výhod. Jedná se o pohodlný způsob vyhledávání, který šetří čas. Pokud si navíc zákazník není úplně jistý tím, jak se produkt přesně jmenuje, našeptávač ho navede vždy tím správným směrem.

Obrovskou vychytávkou je personalizovaný našeptávač, který si pamatuje, jaké produkty daný zákazník už na e-shopu vyhledával. Při dalším vyhledáváním pak ještě předtím, než zákazník začne cokoli psát, zobrazí se mu ty produkty, které už vyhledával, nebo si je prohlížel.

 

6. Nákupní košík

 

 

 

S přehlednou navigací na e-shopu souvisí také přehledný košík, který by měl být velmi intuitivní a naprogramovaný tak, aby zákazníky snadno dovedl k cíli, tedy k platbě a potvrzení objednávky.

Necelých 70 % zákazníků z různých důvodů nedotáhne svou objednávku do konce. Nechte si vyladit košík na míru tak, aby vám co nejvíce prodával.

Jaké atributy by měl úspěšný košík splňovat, se dozvíte v tomto článku.

 

 

Pokud na svém e-shopu některou z výše uvedených funkcí a úprav zatím nemáte, nebo byste si chtěli nechat upravit něco úplně jiného, právě teď je ta nejvhodnější doba.

Vyplňte si ticket do helpdesku, nebo kontaktujte svého accounta a posuňte své podnikání zase o level výše.