B2B systém společnosti STUALARM IMPORT s napojením na Helios Orange po půl roce využívá třetina odběratelů

Pan Michal Studihrad ředitel společnosti STUALARM IMPORT, s.r.o., která patří k největším distributorům CAR AUDIO & GSM příslušenství v České republice, nám věnoval svůj drahocenný čas pro tento rozhovor. Rozhovor se uskutečnil na brněnském Autosalonu 2007, kde měla firma velmi úspěšný stánek. S panem Studihradem hovořila Petra Pešatová.

Rychlá fakta o společnosti

Společnost STUALARM IMPORT, s.r.o. byla založena v roce 1991. V počátcích se zabývala dovozem autoalarmů z Itálie do České republiky, jejich prodejem a montážemi. V současnosti je firma STUALARM IMPORT s ročním obratem přes 65 mil. Kč (2006) jedním z největších distributorů CAR AUDIO & GSM příslušenství v České republice. Zásobuje přes 1500 aktivních dealerů a pomocí své databáze pravidelně oslovuje dalších cca 1100 potenciálních odběratelů z řad autosalonů, servisů a montážních dílen.

Firma v průběhu let navazovala spolupráci s dalšími výrobci a distributory autopříslušenství z Evropy, zejména Itálie, Německa, Anglie a Norska. Sortiment se rozrostl od prodeje autoalarmů do oblasti CAR AUDIO. S rozvojem sítě GSM se portfolio v roce 1996 rozšířilo o oblast CAR GSM příslušenství. V roce 2002 firma prošla procesem vnitřní restrukturalizace, včetně zavedení nového systému řízení, a na začátku roku 2003 byla certifikována dle normy ISO 9001:2000. Výrazný nárůst prodeje v letech 2003-2005 byl mimo jiné podpořen i začátkem spolupráce s asijskými výrobci. Sortiment byl rozšířen o oblast MULTIMÉDIÍ a dalšího auto-elektro příslušenství.

STUALARM IMPORT využívá ERP systém Helios OrangeB2B obchodní systém běžící na systému ShopCentrik, který je na Helios Orange plně automatizovaně napojen. Dokonalé spojení obou systémů firmě přináší podstatné konkurenční výhody, zásadní snížení provozních režií, zjednodušení procesů, pomáhá ještě více akcelerovat byznys a udržet loajalitu zákazníků.

Stánek společnosti STUALARM IMPORT - fotografie z brněnského Autosalónu 2007.
Stánek společnosti STUALARM IMPORT - fotografie z brněnského Autosalónu 2007.

Počátky…

Pane Studihrade, jak to všechno začalo?

Za dobu působení na našem trhu se snažíme naše odběratele pravidelně informovat o možnostech spolupráce - novém sortimentu, úpravách cen, speciálních akcích a tak dále. V našem archívu se nachází obrovské množství letáků, montážních návodů, schémat, tabulek a katalogů. Od roku 2001 jsme začali každoročně vydávat 150-ti až 170-ti stránkový celobarevný katalog-ceník, který obsahuje kompletní sortiment, včetně dealerských cen, doporučených cen a jednoduchých popisů a schémat zboží. Tento katalog byl následně rozeslán na cca 2.500 databázových adres z řad odběratelů, potenciálních zákazníků a expertů z oboru autosortimentu.

Jelikož námi distribuovaný sortiment prochází každý týden řadou změn, moji prvotní představou bylo náš katalog s ceníkem ON-LINE zobrazit na webu tak, aby se jednoduše automaticky aktualizoval ihned po provedení změn v účetním systému Helios Orange (dříve LCS Helios IQ). Díky tomu, že s rozvojem firmy stoupal i počet zákazníků a počet expedovaného zboží bylo nutno i tuto činnost zefektivnit a odtud již vedl pouze krůček k plnohodnotnému e-shopu.

V současné době provozujeme e-shop www.stualarm.cz. Zde si každý odběratel sám zboží vybere, získá potřebné údaje a přímo v našem systému objedná. My pouze zkontrolujeme, vytiskneme fakturu, zabalíme a odešleme! Nutno zdůraznit, že každý z našich odběratelů zde nakupuje za individuální ceny, jež jsou mu přiděleny v Heliosu každému jsou poskytovány personifikované údaje a služby, jako například on-line skladové dostupnosti, seznam zakázek včetně jejich stavů, seznamy vystavených dokladů ap. V tomto ohledu náš B2B systém funguje jako "prodloužená ruka" ERP systému a zákazníci mají okamžitý přehled o všem podstatném.

Proč jste si vybrali ShopCentrik a jak jste se o našem systému dozvěděli?

Nebyl jsem žádný velký příznivec internetových obchodů. Jednoznačně jsme směřovali k B2B systému pouze pro registrované dealery. Stačilo si několik podobných systémů prohlédnout a vaše shopy vítězily variabilitou, grafikou a přehledností. Posledním důležitým důvodem byla možnost propojení ShopCentriku s podnikovým systémem Helios Orange. Právě toto kritérium patřilo k jedněm ze zásadních faktorů pro výběr B2B řešení, protože nám bylo jasné, že e-shop s několika sty objednaných položek denně nelze provozovat bez napojení, aniž by se zvyšovaly provozní režie a vznikaly zbytečné chyby přepisováním objednávek ze systému do systému.

Vaše firma má sídlo v Praze, důvěřovali jste Ostravákům, i když s pražskou pobočkou? Nebyl problém ve vzdálenosti?

Předně chci říci, že v Praze určitě neexistuje averze proti Moravákům, tím spíše k Ostravákům, což se obráceně asi nedá říci. Trochu mne to mrzí, jelikož poměrně často cestuji po republice za zákazníky a jezdit po Moravě s pražskou SPZ není opravdu jednoduché. Jelikož preferuji osobní jednání a vzájemný dialog, tak se začátkem spolupráce s Ostravskou firmou jsem trochu váhal. Nerad píši do e-mailu sáhodlouhé připomínky a dotazy. Naštěstí se všemi vašimi obchodníky v Praze i s Ostravským kolektivem se velice příjemně a seriózně komunikovalo telefonicky a celý projekt jsme zvládli při 3 schůzkách. Také návštěva u Vás spolu s jízdou Pendolinem byla pro mě opravdu velkým zážitkem.

Poznámka redakce: Situace není tak špatná a žádnou averzi vůči pražákům necítíme. Pravda je, že kdysi dávno, za dob socialismu, zde tato averze byla. Navíc v sídle naší společnosti je střežené parkoviště pro 100 automobilů :-)

Proč naše nabídka zvítězila?

U vaši firmy mi bylo nabídnuto nejvíce referencí v kvalitě a provedení, která splňovala moji představu. Jednoznačně jsem hledal silného partnera. protože vložený čas a investice je nutné neustále rozvíjet a doplňovat. Tuto investici je schopna udržet pouze společnost s velkým počtem realizací. Zvolili jsme nejdražší variantu a věřím, že za tuto cenu jsme zakoupili i vysoké garance a kvalitu. Nejde přece pouze o realizaci, ale hlavně o následný servis, rozvoj, funkčnost na rychlých serverech a spolehlivost.

Současnost

Jak jste na tom dnes?

Maximální spokojenost! Třetina odběratelů si již sama vytváří objednávky, snížil se počet telefonátů, jelikož každý zná aktuální on-line stav skladu. Nemusíme zasílat návody a montážní schémata, protože si je každý může dle potřeby vytisknout sám z našeho webu a každou novinku a změnu ihned zobrazíme.

Jaký byl vývoj Vašeho internetového obchodu po jeho spuštění?

Dle ohlasu našich odběratelů jsme několik drobností doplnili a zjednodušili. Zásadnější úpravou bylo pouze propojení informovanosti o zboží, které není skladem s databází Helios Orange. To nám umožnilo registrovaným dealerům poskytovat informace, kdy zboží dorazí na sklad od dodavatelů.

Byly některé okamžiky, které považujete za milníky?

Jeden velký omyl jsem zažil na začátku po podpisu smlouvy. Měl jsem pocit, že B2B systém je vytvořen a hotov a my společně jeho části pouze upravíme a propojíme s naším administrativně-ekonomickým SW Helios Orange a vše zvládneme za 2-3 měsíce. Jelikož však variabilita a možnosti vašeho systému jsou obrovské, byl jsem nucen do výroby zapojit maximum energie a e-shop s vaší pomocí vybudovat od základu sám. Je potřeba věci důkladně promyslet a některé myšlenky nechat chvilku uležet, takže vývoj e-shopu mi zabral celých šest měsíců. Jsem však přesvědčen, že to stálo za to a máme na míru přesně to, co jsme chtěli.

Dá se prozradit něco o vašich obratech?

Obraty stoupaly a stoupají každoročně o 3-5%. Po půlročním fungování internetového obchodu zatím nelze nárůst prodeje jednoznačně spojit se shopem. Zkvalitnění komunikace s odběrateli a obecné informování celé motoristické veřejnosti kvalitněji vyhodnotíme až koncem roku. Již dnes však mohu říci, že finanční investice do řešení je již po 6-ti měsících provozu zpět.

V čem vidíte příčinu vašeho růstu a v čem se odlišujete od konkurence?

Domnívám se, že zásadní podíl na současném vývoji firmy má tradice a dlouholetá spokojenost našich zákazníků, jelikož není možné zákazníky ztrácet nekvalitní službou a zbožím, což se nám snad daří. Dále si myslím, že kromě velice seriózního přístupu hodně investujeme do nových technologií (SW, HW), reklamy (nákladné a kvalitní katalogy, e-shop) a v neposlední řadě také do spokojenosti našich zaměstnanců což ukazuje jejich velice malá fluktuace.

Ukázka e-shopu http://stualarm.cz/
Ukázka e-shopu
http://stualarm.cz/

Budoucnost

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?

Je důležité neustále nabízet nové a zajímavé produkty. Jejich vyhledáváním a vývojem se zabýváme celoročně s našimi dodavateli. Následně je tyto výrobky nutné rychle a kvalitně představit. K tomu nám nyní a doufám i v budoucnosti bude sloužit e-shop. Určitě jej chceme dále rozvíjet. Doplňovat další informace, fotografie a snažit se podle ohlasů a připomínek od našich odběratelů doladit funkčnosti jednotlivých částí systému.


Vybrali byste si naše řešení znova? Doporučili byste jej svému známému?

Určitě ano, vaši firmu doporučuji.

Děkuji Vám moc za rozhovor a přeji mnoho úspěchů :-)

 

 

Líbí se vám reference B2B systém společnosti STUALARM IMPORT s napojením na Helios Orange po půl roce využívá třetina odběratelů?
Staňte se i vy naším zákazníkem

*
*
*
Připojit souborPoložky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Napište tento kód :7121