Doplňky výživy - osmdesátitisícová investice se nám vrátila po měsíci a půl

Dnešní rozhovor nám poskytl pan magistr Pavel Opluštil, jednatel společnosti VBC Czech s.r.o., která provozuje internetový obchod Doplnky-Vyzivy.cz. Pan magistr říká "Jsme v první desítce internetových obchodů se sportovní a fitness výživou, do roka chceme být mezi prvními třemi." S panem magistrem si povídala Petra Pešatová z NetDirectu.

Rychlá fakta o společnosti

Společnost VBC Czech s.r.o. vznikla v roce 2002. Zabývá se vývojem a výrobou vlastních produktů pro fitness. Mimo to distribuuje značkové produkty dalších výrobců. Vybudovala dobře fungující "kamennou" síť partnerů a na podzim roku 2006 otevřela internetový obchod Doplnky-Vyzivy.cz. V roce 2007 byl její obchod propojen na informační systém Pohoda. Ještě v roce 2007 plánuje společnost zahájení distribuce na Slovensku.

Spolumajitel firmy sděluje, že se po měsíci a půl provozu internetového obchodu podařilo vydělat na pořizovací náklady. Firma začala s jednoduchým e-shopem, který postupně rozšiřuje. VBC systematicky buduje síť provizních prodejců na internetu a vidí v ní velkou budoucnost. Internet však pro společnost není hlavním prodejním kanálem, ale spíše doplňkem kamenného byznysu a krokem směrem k zákazníkům. Pro rok 2007 majitelé předpokládají ryze internetový obrat na Doplňcích výživy mezi osmi až deseti milióny korun. Do plánovaného obratu nejsou započítány obraty B2B dealerů, kteří prostřednictvím e-shopu také objednávají za speciální ceny. Rovněž zde není započten obrat provizních prodejců, jejichž názvy, ani další informace si firma z pochopitelných důvodů nepřeje zveřejňovat.

E-shop Doplnky-Vyzivy.cz

Počátky

Pane magistře, jak to všechno začalo?

Já i můj kolega jsme vystudovali na UP v Olomouci obor rekreologie, který je mimo jiné také o zdravém životním stylu. Dá se říci, že to naši kariéru předurčilo. Byli jsme našim oborem nadšeni, a protože jsme si vždycky rozuměli, rozhodli jsme se po škole založit společnou firmu. Oba máme ke sportu velmi blízko. Založili jsme tedy firmu, jejímž posláním je podpora lidí, kteří se věnují sportu ať už vrcholově nebo rekreačně. Dnes máme vlastní výrobu a obchodujeme s produkty zdravé výživy, minerály, vitamíny, sportovní a fitness výživou a tyto výrobky od nás nakupuje celá řada fitness center i koncových spotřebitelů po celé ČR. V počátečních letech jsme se soustředili na výrobu, budování vztahů s dodavateli a budování distribučních kanálů. V září 2006 jsme rozjeli náš první internetový obchod.

Proč jste si vybrali ShopCentrik a jak jste se o našem systému dozvěděli?

Hledali jsme na internetu inspiraci, porovnávali jsme si různé obchody a sledovali jsme ve veřejných statistikách návštěvnosti e-obchodů. Docela často jsme naráželi na e-shopy od NetDirectu a viděli jsme, že dosahují velkých návštěvností. Navíc právě tyhle e-shopy pro nás začaly být jakýmsi etalonem kvality. Následně jsme oslovili čtyři možné dodavatele. NetDirect vyhrál, protože byl nejrychlejší a nejpružnější. Některé oslovené firmy poslaly nabídku e-mailem, aniž by nás viděly a cokoliv o nás věděly, lidé z NetDirectu nám okamžitě nabídli nezávaznou schůzku a teprve potom nám předložili nabídku.

Proč naše nabídka zvítězila?

Už první schůzka v nás zanechala dojem s velkým "D". Jednoduše profesionální přístup od A do Z a lidé, kteří vědí, jak se dělá reálný e-business se všemi klady i zápory. Hodně nám to otevřelo oči a přišli jsme na to, že není všechno až tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Bylo nám samozřejmě jasné, že internet má obrovský potenciál, ale příliš zkušenosti jsme neměli, takže jsme to trošičku vnímali jako sázku do loterie. To byl také důvod, proč jsme nechtěli na počátku investovat příliš velkou částku. Nicméně NetDirect nám navrhnul levné a otevřené řešení, které bylo možno dále rozšiřovat.

Konkurenční nabídky sice byly levnější, ale nepřesvědčily nás. Důležitou roli přitom hrály vaše reference a zkušenosti našich známých, kteří jsou vašimi zákazníky a mají od vás e-shop. Vliv na nás mělo i následné chování jednotlivých firem. Zatímco ostatní firmy nám neustále telefonovaly, psaly maily a předhazovaly se ve stále nižších nabídkách, začaly pro nás být nedůvěryhodné. NetDirect byl v klidu a netlačil na pilu. Prostě jste poslali nabídku a čekali, než se rozhoupeme. Netlačili jste, a jako jediní jste nešli s cenou dolů. Byl to pro nás hodně důležitý signál. Vypadá to jako paradox co?

:-) Co bylo dál?

V srpnu 2006 jsme s NetDirectem podepsali smlouvu a v září jsme rozjeli e-shop. Po měsíci a půl provozu se nám osmdesátitisícová investice vrátila. V prosinci jsme překročili obrat jednoho miliónu korun a leden 2007 znamenal jen mírný pokles. Začali jsme e-shopu více věřit a rozhodli jsme se dávat mu více energie. Rozšířili jsme sortiment o další produkty a fitness stroje. Zlepšili jsme komunikaci s klienty, začali jsme dělat pořádné akce.

Současnost

Jak jste na tom dnes?

Stále rozšiřujeme sortiment a snažíme se zkvalitňovat služby. Nyní jsme v situaci, kdy nám NetDirect dokončil propojení internetového obchodu s naším informačním systémem. Mohu vám prozradit, že to byla naše zásadní chyba, že jsme toto řešení nepožadovali hned od prvopočátku,i když nám bylo nabídnuto. Sami nejlépe víte, co toto řešení umožňuje, ale převedu vám to do konkrétních čísel. O náš internetový obchod se starají, tedy staraly tyto osoby: operátorka na telefonu, administrativní pracovnice, která přepisovala došlé objednávky z internetu do informačního systému a další 2 kolegyně ve skladu, kde se kompletují objednávky do zásilek a chystají se k expedici.

Při desítkách objednávek, které naši klienti denně realizují, jsme stáli před rozhodnutím, buď posílíme stávající stav zaměstnanců a nebo zefektivníme stávající procesy. Vyhrála druhá varianta, která nám přinesla centralizovanou správu všech dat na jednom místě a to v IS Pohoda. E-shop si s Pohodou automaticky vyměňuje data a každý nový zákazník i objednávka nám do Pohody automaticky "spadnou". Ušetřili jsme tím náklady a vyloučili řadu chyb, které dříve vznikaly při procesování objednávek.

Pane magistře, v čem vidíte příčinu vašeho růstu? V čem se odlišujete od konkurence?

K našim přednostem patří následující:

  • vynikající ceny
  • široký sortiment
  • vlastní skladové zásoby
  • rychlé dodací lhůty
  • perfektní zákaznický e-mailový i telefonický servis
  • přidaná informační hodnota, kterou zákazníkům poskytujeme
  • spolupráce s provizními partnery
  • kvalitní e-shop
  • dobrý marketing

Budoucnost

Jaké máte další plány?

Nechceme ustrnout a spokojit se současným stavem. Zároveň víme, že žádnou revoluci nevymyslíme, takže půjdeme nahoru každodenní trpělivou prací a otevřenou fair-play hrou se zákazníky.

Výhledy? Ty jsou celkem jednoduché, nyní jsme v první desítce internetových obchodů se sportovní a fitness výživou. Do roka chceme patřit mezi první tři.

Díky možnostem, které ShopCentrik poskytuje, máme již pět provizních prodejců, kteří od nás automaticky přebírají data a prodávají naše výrobky ve svých internetových obchodech za smluvené provize. Určitě se budeme snažit počet partnerů maximálně rozšířit. Tato forma spolupráce s ostatními internetovými obchody a především obchodními domy je pro všechny strany velikým přínosem, kdy nám přináší nové objednávky a partnerům poskytuje atraktivní sortiment i pěkné provize z prodejů.

Náš plán také zahrnuje vybudování distribučního střediska na Slovensku a s tím je spojeno vytvoření slovenské mutace stránek. Takže multiměnový a multijazyčný internetový obchod a expanze na Slovensko. Jsme přesvědčení, že díky dobré spolupráci a korektnímu přístupu ze strany NetDirectu se nám to podaří.

Obligátní otázka na konec. Jste s námi spokojeni a vybrali byste si nás znovu?

Vybrali a nejen to. Váš obchod jsme už doporučili několika známým a díky nás jste získali i poměrně velkého zákazníka.

Promiňte, to jsem nevěděla.

To samozřejmě nevadí :-). Nemůžete vědět všechno. Nebojte se, my si to vybereme -:)))

Děkuji vám moc za rozhovor a přeji mnoho úspěchů :-)

Bylo mi potěšením. I já přeji, ať se vám daří.

Líbí se vám reference Doplňky výživy - osmdesátitisícová investice se nám vrátila po měsíci a půl?
Staňte se i vy naším zákazníkem

*
*
*
Připojit souborPoložky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Napište tento kód :3480