KCK: S B2B e-shopem vzhůru do sedla!

Společnost KCK Cyklosport-Mode se věnuje prodeji cyklistických potřeb. Na systému ShopCentrik od NetDirectu provozuje úspěšný B2B e-shop, který ze Zlína funguje již přes rok.

Společnost KCK Cyklosport-Mode s.r.o. na českém trhu funguje již 21 let. Od svého založení prošla velkým vývojem a v současné době se společnost věnuje velkoobchodnímu prodeji. Skladem má firma přes 6 000 položek zboží světově známých značek (např.: PROLOGO, SKS, ITM, UNIOR, BELLELLI, HUTCHINSON, SHIMANO apod.). . Od roku 2009 vyvíjí a vyrábí cyklistické doplňky pod značkou FORCE. Aktuálně působí společnost KCK Cyklosport-Mode i v rámci Evropy (Slovensko, Itálie, Maďarsko, Chorvatsko, Slovinsko a mnoho dalších).

Firma už více než rok využívá pro svůj velkoobchodní on-line obchod eshop systém ShopCentrik. O tom, jak se s řešením ShopCentrik podniká, jsme si povídali s panem Alešem Zemánkem, provozovatelem e-shopu www.kckcyklosport.cz.

1. Společnost KCK Cyklosport-Mode s.r.o. funguje již přes 20 let. Kdy jste pocítili potřebu zřídit internetový obchod?
E-shop jako takový máme již 12 let. To byly však pouze začátky a naše první pokusy o prodej přes B2B prodejní kanál. Naplno jsme se do provozování e-shopu pustili přibližně před 8 lety, kdy jsme začali s vlastním vývojem funkcí a celkovým vylepšováním. V určitých věcech jsme šli vlastní cestou, což se ovšem ukázalo jako úspěšný krok.

2. Měli jste před ShopCentrikem zkušenost s nějakým jiným eshop systémem?
Před ShopCentrikem jsme měli dvě odlišná řešení od různých firem. V obou případech to byly internetové obchody od malých dodavatelů. Toto řešení se však ukázalo jako nevhodné. E-shop se pro naši firmu stal silným prodejním nástrojem, a proto být odkázáni na „jednoho člověka“ už nadále nebylo řešitelné. Navíc čekání na nové a náročnější funkce začalo být zdlouhavé, což pro nás nebylo efektivní.

Specializovaný cyklistický on-line velkoobchod www.kckcyklosport.cz běží na ShopCentriku
Specializovaný cyklistický on-line velkoobchod www.kckcyklosport.cz běží na ShopCentriku

3. Jaký byl váš objem objednávek před založením e-shopu na systému ShopCentrik a po něm?
Na to je dost složité odpovědět. V minulosti nebyl finanční limit na objednávku, takže nám chodilo více malých objednávek. I přesto je však u současného řešení každoroční nárůst objednávek kolem 15 - 20 %.

4. Jaká byla vaše očekávání od nového e-shopu?
Z předchozích řešení jsem měl jasnou představu, jak by co mělo fungovat. Proto mi bylo jasné, že by byla opravdu velká náhoda, kdyby někdo měl řešení pro naše požadavky už předem hotové. Bylo tedy nutné porozhlédnout se po stabilním řešení na míru.
V našem případě šlo především o spolupráci s firmou NetDirect, ve které jsme viděli silného partnera. Samotný produkt ShopCentrik pro mě nebyl při výběru stěžejní. Předem jsem nic neočekával, protože bylo jasné, že naše řešení bude z velké části sestavené na míru a hlavně propojené přímo na informační systém, což ShopCentrik zvládá velmi dobře. Standardní funkce ShopCentriku využíváme minimálně.

5. Z jakého důvodu jste si pro provoz internetového obchodu vybrali systém ShopCentrik?
Těch důvodů bylo hned několik a NetDirect, jako jeden z mála dodavatelů těchto služeb, splňoval všechny naše nároky. Po předchozích zkušenostech jsme museli v dosti věcech „přitvrdit“, proto jsme výběr dodavatele e-shopu rozhodně nepodceňovali.
Hlavním požadavkem bylo najít opravdu stabilního a silného partnera, který bude mít s velkými B2B projekty zkušenosti. Dalším kritériem bylo zajištění technické podpory a celkového servisu kolem e-shopu, a to NetDirect plní. Naším požadavkem byla také realizace nových úprav v domluvených termínech. Oceňujeme, že za firmou NetDirect stojí velký tým lidí, který v případě výpadku urgentně řeší vzniklé problémy.

6. Jak probíhala implementace nového řešení, jednalo se o náročný proces?
Implementace probíhala před veletrhem Bike Brno, kde měl být nový e-shop představen. Vše bylo řešeno v časovém tlaku a navíc hrozil výpadek stávajícího e-shopu. Předchozí internetový obchod byl totiž řešen na míru od A do Z, takže celá implementace byla poměrně náročná na realizaci. Ovšem vzhledem ke vstřícnosti NetDirectu a k nadstandardním řešením implementace tak, aby se do výstavy stihlo co nejvíce práce, jsme nakonec vše zdárně zvládli.

Administrativní budova, sklad a vzorkovna ve Zlíně společnosti KCK Cyklosport-Mode s.r.o.
Administrativní budova, sklad a vzorkovna ve Zlíně společnosti KCK Cyklosport-Mode s.r.o.

7. Jste spokojeni s výsledkem?
Ano, jsme spokojeni. Neustále něco vylepšujeme a vymýšlíme nové funkce, takže ani po roce pro nás práce na e-shopu nekončí. Oceňujeme, že se variabilně můžeme domluvit na řešení nových úprav tak, abychom je mohli například předvést zákazníkům na různých prezentacích, veletrzích apod. Realizační tým si na mě také několikrát ročně udělá čas. Osobně probereme spoustu věcí, což mi vzhledem k cestě ze Zlína do Ostravy ušetří hodně času. Kolikrát najdeme ihned ideální řešení nebo si vyjasníme další postupy.

8. Jaké procento obchodů v současné době uskutečňujete přes internet? Jakým způsobem vám v podnikání internetový obchod pomáhá?
V současné době se přes B2B internetový obchod realizuje 99,9 % objednávek, takže bez něj bychom už nemohli fungovat. U zahraničních zakázek je to prozatím 70 – 80 %. Ovšem zrovna jsme spustili anglickou mutaci e-shopu, proto věřím, že se nám obchody skrze tento kanál zvýší.
Nejde však jen o objednávky. Zákazníkům poskytujeme zpětně také informace o objednávkách a fakturách. Nově máme například spuštěný modul reklamací, který má u zákazníků velmi pozitivní ohlas, protože jim především usnadňuje práci.

9. Společnost KCK Cyklosport-Mode se v současné době věnuje pouze B2B sektoru. Co bylo důvodem ukončení maloobchodního prodeje?
Velkoobchodní prodej byl pro nás vždy stěžejní. B2C e-shop byl pro nás spíše jen jako doplněk. Postupem času se prodeje přes B2B internetový obchod začaly zvyšovat, takže z naší strany bylo nevyhnutelné segment B2C zrušit, abychom stíhali vykrývat objednávky pro obchodníky. Navíc obchodníci jsou u nás pravidelnými zákazníky, takže je nutné, aby servis byl na nejvyšší úrovni.)

KCK Cyklosport-Mode vyvíjí a vyrábí cyklistické doplňky pod vlastní značkou Force
KCK Cyklosport-Mode vyvíjí a vyrábí cyklistické doplňky pod vlastní značkou Force

10. Co si myslíte, že bylo hlavní příčinou úspěchu vaší společnosti a co se vám naopak nepodařilo?
Pokud se bavíme o e-shopu, tak pro nás bylo důležité rozhodnout se, zda více investovat do vývoje e-shopu v době, kdy procentuální poměr objemu objednávek přes mail, telefon a e-shop byl poměrně malý.
Z naší strany tedy vyplynula snaha o změnu přístupu k zákazníkům tak, aby veškeré procesy s objednávkami probíhaly pouze přes e-shop. Myslím, že dalším důležitým faktorem bylo, že jsme se snažili e-shop co nejvíce přizpůsobit potřebám zákazníků a neustále jej vylepšovat. Pochopili jsme totiž, že provozovat e-shop bez pravidelného servisu a aktualizací není možné. Důležité je také, že k 99 % produktům, i v případě malých šroubků a drobných náhradních dílů, máme vlastní „reálné“ fotky ve vysoké kvalitě, což u většiny B2B e-shopů není standardní – navíc při našich 6 500 položkách.

11. Pociťujete s novým e-shopem nějakou časovou úsporu? Snížily se, nebo vám naopak vzrostly náklady – ať už provozní nebo personální?
Předchozí e-shop byl řešený velmi podobně (většina prací byla automatizovaná), takže úspora času v podstatě nebyla až tak markantní. Pokud to srovnám s dobou, kdy byl počet objednávek přes e-shop v porovnání s ostatními prodejními kanály menší, vnímám neskutečnou úsporu. Dříve jsme potřebovali 2 – 3 obchodníky na telefonu. Dnes nám stačí pouze jeden, který řeší více méně spíše technické záležitosti.

Vlastní značka Force má pro KCK Cyklosport-Mode velký potenciál
Vlastní značka Force má pro KCK Cyklosport-Mode velký potenciál

Samozřejmě pořád rosteme, proto když jsme měli nově postavený sklad, který má 1 500 m2, tak byl z poloviny prázdný. Dnes ho máme po strop plný a k tomu jsme si pořídili další sklad o velikosti 1 000 m2, který už je také plný. Vzhledem ke zvyšování počtu objednávek bylo nutné rozšířit počet skladníků. Snažíme se prosadit i s naší značkou FORCE, takže jsme posílili realizační team o 2 zahraniční manažery a dalšího grafika.

Náklady na nové řešení byly sice vysoké, ale bez nich bychom úspěšné řešení realizovat nemohli. V současné době máme ještě finanční výlohy na nové úpravy, moduly a funkčnosti, kterými se náš e-shop neustále snažíme vylepšovat.

12. Prozradíte nám nějaké plány, které má společnost KCK Cyklosport-Mode do budoucna?
Se značkou FORCE se snažíme prosadit i v zahraničí. Největší zájem je zatím hlavně z jihovýchodní Evropy, kde máme silné partnery (například v Chorvatsku, Rumunsku a dalších zemích). Máme i několik zákazníků ze „západu“, kde je ovšem dost těžké se prosadit. Podařilo se nám ale pomocí našeho silného partnera v Itálii dostat i na trhy zemí Beneluxu a Španělska.

Líbí se vám reference KCK: S B2B e-shopem vzhůru do sedla! ?
Staňte se i vy naším zákazníkem

*
*
*
Připojit souborPoložky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.
Napište tento kód :3592