Banner

Banner je grafický reklamní formát, který je hojně využíván na internetu.

Banner je známý reklamní čtvereček nebo obdélník. V minulosti byl tento formát velmi oblíbený. Postupem času však lidé začali bannery stále více přehlížet nebo podvědomě ignorovat (tzv. bannerová slepota). Oblíbenými se také staly různé softwarové blokátory bannerových reklam. Bannery dnes obvykle nedosahují dřívějších úspěchů a mají nízký click-rate. Stále se jich ale hojně využívá pro tzv. self-promotion, to znamená, že se umisťují na vlastní e-shop, kde propagují novinky, akce atp. Informace o bannerových kampaních se můžete dozvědět také z článku Jak budovat návštěvnost.

Tvorba banneru

Tvorba banneru

Dříve byly bannery tvořeny jako statický obrázek (JPG) nebo animace (formát GIF). Oblíbeným formátem se stal Flash, který umožňuje zobrazit více informací o nabízeném produktu či službě. Nevýhodou graficky zpracovaných bannerů je jejich velikost, která je při zobrazování na internetu omezena.

Velikost bannerů

Velikost bannerů

Bannery se obvykle tvoří v několika základních velikostech, které jsou obecně dány a dodržovány. Velmi oblíbená velikost je 468x60 px, dále 125x125 px nebo ikonka 88x31 px. Samozřejmě jsou pro prezentaci často využívány i jiné rozměry.