Blog

Blog poměrně nová, velmi oblíbená forma webů v časopiseckém stylu, kdy web tvoří obvykle jedna osoba (autor blogu) a články jsou řazeny chronologicky od nejnovějších po starší.

Blogy a blogování

Blogy a blogování

Blog poměrně nová, velmi oblíbená forma webů v časopiseckém stylu, kdy web tvoří obvykle jedna osoba (autor blogu) a články (spoty) jsou řazeny chronologicky od nejnovějších po starší. Autorovi blogu se často říká bloger (blogger). Často zde publikuje necenzurované názory týkající se rozličných témat od politiky, zdraví až po sex. Je to vlastně jakýsi diář autora, který je ochotný své názory zveřejňovat. Součástí je často diskusní fórum, ve kterém se mohou návštěvníci vyjadřovat k předloženým tématům. Typický blog kombinuje texty, obrázky a odkazy na jiné blogy a webové stránky.

Termín blog vznikl spojením slov Web a Log a na místo původní složeniny WebLog se používá zkráceně Blog.

Význam blogů pro e-commerce

Význam blogů pro e-commerce

Počet blogů roste rok od roku obrovským tempem. V listopadu internetový vyhledávač Technorati evidoval neuvěřitelných 57 miliónů blogů. Některé z blogů jsou uživateli hojně navštěvovány a mají ve vyhledávačích vysoký rating. Umístění odkazů, ideálně ve formě nezávislého článku pak může mít obrovský vliv na přímou návštěvnost a na posílení pozice ve vyhledávačích (SEO, SEM). Blogů je také využíváno ve virálním marketingu.