Internetové prodejny

Za prudkým rozvojem prodeje zboží a služeb na internetu stojí rozmach dostupnosti internetu, rostoucí důvěra zákazníků, obvykle nižší ceny oproti kamenným prodejnám (internetoví obchodníci mají nižší provozní režie) a v neposlední řadě sofistikované nástroje pro prodej na internetu, jakým je například systém ShopCentrik.

Iternetové prodejny - hlavních nástroje e-commerce

Internetové prodejny (internetové obchody, elektronické obchody, shopy, e-shopy, web-shopy, on-line shopy, virtuální obchody) dnes představují jeden z hlavních nástrojů e-commerce, která je podmnožinou termínu e-business. Obecně se zaměření elektronických obchodů dělí na dvě hlavní skupiny:

  • B2C - prodej koncovým spotřebitelům
  • B2B - prodej obchodním partnerům (dealerům)


Internetové prodejny jsou základním předpokladem obchodování na internetuelektronické nákupování či prodej by bez nich nebyl možný. Téměř veškeré internetové prodejny dnes běží na tzv. dynamických aplikacích, které jsou vystavěny nad databázemi zboží a zákazníků. Kvalita nabízených obchodů se velmi liší a jsou nabízeny systémy od jednoduchých krabicových až po elektronické obchody přizpůsobené na míru zákazníkovi a dodávané na klíč. Obecně převažuje trend propojení internetové prodejny na účetní a skladový systém. Proč tomu tak je se můžete dočíst v článku Proč propojit ERP systém a e-shop.

Internetové prodejny a příčiny jejich rozmachu

Za prudkým rozvojem prodeje zboží a služeb na internetu stojí rozmach dostupnosti internetu, rostoucí důvěra zákazníků, obvykle nižší ceny oproti kamenným prodejnám (internetoví obchodníci mají nižší provozní režie) a v neposlední řadě sofistikované nástroje pro prodej na internetu, jakým je například systém ShopCentrik, který patří k nejrozšířenějším systémům na českém trhu a lze jej napojit na libovolný ekonomický systém.

Prodej na internetu je proces, při kterém dochází k nakupování tzv. elektronickou formou a jsou zde také hojně využívány online platební metody. Základem jsou webové aplikace, zejména internetové obchody typu B2C a B2B, ale také aukce (C2C) nebo bazary nabízející použité zboží.