SEM - marketing založený na vyhledávačích

SEM je množina marketingových metod s cílem zvýšit viditelnost webových stránek (firemní stránky, internetový obchod) ve výsledcích vyhledávání, které poskytují vyhledávače typu Google, Seznam ap.

Zkratka SEM

Zkratka SEM

SEM (Search Engine Marketing) je dnes stále častěji zmiňovaným pojmem a bude tomu tak rozhodně i v nejbližších letech. SEM je množina marketingových metod s cílem zvýšit viditelnost webových stránek (firemní stránky, internetový obchod) ve výsledcích vyhledávání, které poskytují vyhledávače typu Google, Seznam ap. SEM představuje komplexní marketingovou strategii a škálu nástrojů, které se aplikují nejen v klasických vyhledávačích, ale i katalozích stránek a službách založených na modelu PPC viz níže.

SEM zahrnuje zejména:

  • SEO - optimalizace pro vyhledávače s cílem zlepšit pozice relevantních klíčových slov, zejména úpravou struktury webu, HTML, obsahu a tvorboiu relevantních zpětných odkazů.
  • PPC reklama (Pay Per Click - plať za odklik), která využívá tzv. sponozrovaných odkazů na vyhledávačích. Cíl - zvýšení návštěvnosti.
  • Zařazení v katalozích zboží např. Froogle.com, zbozi.seznam.cz ap.
  • Využití online komunit (diskusní fóra, blogy ap.) a spoléhání na virální marketing.

Pro koho je SEM vhodný

Pro koho je SEM vhodný

SEM je velmi důležitý pro firmy, které prodávají zboží a služby a využívají pro svůj obchod prostředí internetu. K nesporným výhodám SEM patří:

  • Zvýšení návštěvnosti
  • Posilování značky
  • Budování povědomí o firmě a produktech
  • Mediální pokrytí

SEM a ShopCentrik

SEM a ShopCentrik

Naše společnost svým klientům vlastnícím naše produkty ShopCentrik nebo MediaCentrik nabízí produkt SEO údržba a v rámci tohoto produktu zahrnujeme kromě SEO i SEM. Více se o ShopCentriku a vyhledávačích můžete dozvědět v článku E-shop a optimalizace pro vyhledávače.