E-shop a SEO (optimalizace pro vyhledávače)

Návštěvníky můžete získat rychlými placenými způsoby, nebo optimalizovat pro vyhledavače - zaměřit se na SEO. Na výsledky sice musíte chvíli počkat a je to pracné, ale zdarma.

SEO pro e Shop

Míníte-li dosáhnout vysoké návštěvnosti, máte na výběr z mnoha možností. Můžete pravidelně investovat do reklamy, zaplatit si registrace v katalozích (doporučené odkazy, klíčová slova) nebo si zajistit placené zařazení reklamy ve vyhledávačích (bannery, textové odkazy - např. Google Add Words). Stále většího významu však nabývá obor zvaný SEO  a SEM - marketing a optimalizace pro vyhledávače.

Jak být vidět a neplatit za to

Jak být vidět a neplatit za to

Modul SEO marketing, který je v našem systému ShopCentrik integrován dokáže automaticky optimalizovat generovaný HTML kód stránek, s ohledem na indexovací principy vyhledávačů. Cílem je, co nejlepší umístění odkazů ve výsledcích vyhledávání vyhledávačů typu Seznam, Google a dalších. Modul v sobě zahrnuje veškerá potřebná opatření a zajišťuje automatické generování optimalizovaných HTML stránek. Provozovatel webu, pak na web přidává prostřednictvím administrace nové stránky (produkty) a aniž by na cokoli musel myslet a modul SEO marketing zajišťuje automatickou optimalizaci.

Ukázka obrazovky Seznam.cz. Červeně jsou označeny placené dokazy, zeleně běžné výsledky vyhledávání.

Seznam.cz - červenými rámečky jsme označili místa pro placené odkazy. V zeleném rámečku jsou regulérní bezplatné výsledky vyhledávání, právě umístění zde je cílem SEO optimalizace.

Ukázka obrazovky Google.com. Červeně jsou označeny placené dokazy, zeleně běžné výsledky vyhledávání.

Google.com - červenými rámečky jsme označili místa pro placené odkazy. V zeleném rámečku jsou bezplatné výsledky vyhledávání, právě umístění zde je cílem optimalizace pro vyhledávače.

Cíle SEO optimalizace

Cíle SEO optimalizace

  • Zvýšení a udržení návštěvnosti
  • Snížení nákladů na získání zákazníka
  • Rozšíření tržního podílu
  • Zvýšení příjmů a zisků
  • Budování a rozšiřování povědomí o značce
  • On-line zajišťování Public Relations

Faktory ovlivňující pořadí ve vyhledávačích

Faktory ovlivňující pořadí ve vyhledávačích

Vyhledávače mají své vlastní algoritmy, na jejichž základě rozhodují o pořadí zobrazení výsledků vyhledávání. Právě umístění lze ovlivnit optimalizovaným HTML kódem stránek a dalšími faktory. Pokud jsou ve stránkách dokonale aplikovány postupy odpovídající algoritmům vyhledávačů, dosahuje se obvykle velmi dobrých pozic.

  • Optimalizovaný HTML kód
  • Optimalizovaná struktura stránek
  • Výskyt relevantních slov na stránkách
  • Relevantní slova ve správných předpokládaných tvarech
  • Vyplnění popisů pro vyhledávače a klíčových slov při tvorbě článku (detailu produktu)
  • Opatření vedoucí k zaindexování maximálního počtu stránek
  • Dosažení co nejvyšších globálních a specifických ranků (např. Google Rank, Jyxo Rank ap.)
  • Rozšiřování počtu kvalitních zpětných odkazů
  • Ochrana proti penalizaci
  • Pravidelné vyhodnocování a provádění opatření