Proč je ergonomie eshopu důležitá?

Internetové obchody mají určitá specifika. K nejdůležitějším aspektům patří kvalitní předvedení zboží, přehlednost internetové prodejny, rychlost a jednoduchost nákupu.

Kvalitní prezentace sortimentu

Většina zákazníků si raději vybere z široké konkurence obchodů ten, ve kterém mu ochotně poradí a o zboží se dozví uspokojivé množství informací. Tato zásada platí jak pro kamenné, tak internetové prodejny. Výhodou kamenných obchodů však může být schopný prodavač. Na internetu "kamenný" prodavač chybí, proto je třeba se zákazníky hrát čistou hru a prezentovat přehledně maximum dostupných informací o zboží, zárukách, dodacích lhůtách, reklamačních podmínkách ap. Právě ShopCentrik disponuje vyčerpávajícími možnostmi popisu a prezentace zboží. Zejména definování libovolných parametrů zboží, následné vyhledávání a třídění je v ShopCentriku vyřešeno unikátně. Díky tomuto systému lze jakékoli zboží kvalitně popsat do nejmenších detailů a naservírovat nakupujícím veškeré potřebné informace.

Rychlé nalezení a porovnání zboží

Naše internetové obchody disponují škálou funkčností, které zákazníkům umožňují rychlé nalezení žádaného zboží. Nejjednodušší, klasickou formou je nalezení zboží procházením kategorií, či fulltextové vyhledávání. Vrcholem jsou sofistikované metody využívající parametrické vyhledávání, které dokáže odpovědět například na dotaz Najdi pračku s horním otevíráním, bílé barvy, s hloubkou menší než 40 cm, levnější než 8 000 Kč a značka AEG nebo Candy. Nakupující tak nemusí zdlouhavě procházet stovky či tisíce záznamů. Díky modulu Porovnávání zboží si může uživatel označit libovolný počet produktů a tyto pak následně porovnat, či si vytisknout leták s vybranými produkty a jejich parametry.

Ukázka modulu porovnávání zboží na Mironet.cz
Ukázka modulu Porovnávání zboží na Mironet.cz. Stačí vybrat produkty, které si přejete porovnat, a stisknout tlačítko Porovnej parametry. Výsledkem je přehledný leták.

Přehlednost a ergonomie

Určitě raději nakupujete v obchodě, kde je zboží v regálech přehledně a logicky organizováno. Opakem jsou "prodejny", kde se zákazník trápí, než něco najde a zakopává přitom o zapomenuté krabice. ShopCentrik dokáže "přehledné regály" (kategorie) snadno vytvářet, v případě potřeby slučovat a rozdělovat. Podporovány jsou N-úrovňové stromové struktury kategorií, což znamená, že každá kategorie může mít dětské podkategorie a ty zase další podkategorie a tak dále. Každé zboží lze vložit do libovolného množství kategorií na libovolných úrovních.

Rychlost a jednoduchost nákupu

Pokud se zákazník rozhodl nakoupit, bylo by neodpustitelnou chybou poslední kroky nákupu znepříjemňovat složitými principy nebo pomalými odezvami serveru. Vložení zboží do košíku je v systému ShopCentrik velmi jednoduché a stačí jediné kliknutí myší. Díky tomu, že obchody běží na výkonných softwarových technologiích a kvalitních serverech s vynikající dostupností, jsou zajištěny i velmi krátké doby vystavování stránek.